English

الحاق ۱۱۲شناور تندرو هجومی-رزمی به نیروی دریایی سپاه پاسداران

112شناور تندرو هجومی - رزمی امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس الحاق شد.

الحاق 112شناور تندرو هجومی-رزمی به نیروی دریایی سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، این شناورهایی تندرو از نوع هجومی-رزمی عاشورا، ذوالفقار و حیدرهستندکه 92 نانت سرعت دارند؛ قابلیت رادار گریزی، آبخوری پائین، نصب سلاح های با دقت بالا و موشک انداز از دیگر ویژگی های  این شناورها است که 80 درصد ان در صنایع دفاعی و بدست متخصصان کشورمان ساخته شده است.

شناور حاج قاسم با 65 متر طول و امکان نشست بالگرد و قایق پرنده نظیر15 غواص بر از دیگر شناورهای الحاقی به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

درمراسم الحاق این شناورها وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به سال جهش تولید و با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر قدرت و توانایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در شان نظام اسلامی و تاریخ این کشورگفت عمق حضور در ابهای زاد را با طراحی،ساخت و تولید شناورهای سطحی و زیر سطحی افزایش می دهیم.

امیر حاتمی  با اشاره به اینکه 112 شناور تندرو هجومی -رزمی به نیروی دریایی سپاه پاسداران ملحق شد،  افزود: امروز شاهد افزایش میزان تولید در حوزه های مختلف رزم زمینی، دریایی، هوایی، الکترونیک و هوافضا هستیم که کمربند امنیت خلیج فارس بویژه در تنگه حیاتی هرمز محکم تر خواهد شد.

در این مراسم همچنین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:ما امروز با تولید و تولد قدرت مواجه هستیم و آنچه می بینیم تبلوری از تولید و قدرت است.

سردار سرلشکر حسین سلامی با اشاره به اینکه ما صاحب اراده ایم و در مقابل هیچ دشمنی کرنش نمی کنیم افزود: برنامه نیروی دریایی امروز حضور در دریاهای دور دست و ابهای ازاد است.

وی گفت: امروز در شرایط سخت که جهان با پدیده کرونا روبه روست، ملت ایران با قدرت هم با این بیماری مبارزه می کند و هم قدرت تولید می کند.

سردار سرلشکر سلامی گفت:آنچه امروز می بینید درفضای تحریم بدست آمده و شکستن فضای تحریم با همت دانشمندان مومن و مسلمان در نیروی های مسلح ایجاد شده است .

وی افزود: امروز زنجیره تولید در کارخانه های شهید محلاتی و کارخانه های خصوصی در نیروی دریایی سپاه به خودکفایی و جهش  رسیده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نقشه راه ما قوی شدن است و ما راه خود را با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی یافته‌ایم، وقوی شدن منطق و آرمان و هدف و برنامه ما است.

وی با اشاره به ارکان قوی‌شدن و معادله حاکم بر آن دردنیاافزود:استفاده از قدرت برای درهم شکستن اراده دشمن، حکمت بکارگیری قدرت بر پایه منطق، تدبیر و قاعده به عنوان نمادی برجسته از فیزیک اقتدار آفرین یک ملت از ارکان قدرت محسوب می شوند.

سردار سرلشکر سلامی گفت: در بسیاری از کشورهای صاحب قدرت، حکمت بکارگیری قدرت ضعیف است و نمونه آن را در وجود دولت آمریکا می‌بینیم که با وجود سازه‌های گسترده مادی اما فافد حکمت است و هرچه قدرت بیشتری به کار می‌گیرند، شکست‌های بیشتری را متقبل می‌شوند.

وی گفت: ما امروز هرگز اجازه نخواهیم داد هیچ دشمنی بر ما تسلط پیدا کند و الحاق این شناورهای رزمی نمادی از قدرت ملی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن نمی تواند قدرت ما راببیند و اگر روزی نگاه بد به این سرزمین داشته باشد، آن زمان قدرت ما اشکار می شود و از آسمان آتش می بارد.

سردار سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:ملت ایران با آرامش ملی و امنیت مثال زدنی مجلس یازدهم را با نشاط و ثبات سیاسی آغاز می کند .

در این مراسم فرمانده نیرویی دریایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی هم با اشاره به اینکه 95درصد شناورها تولید شده ساخت داخل هستند گفت تجهیزات نصب شده بر روی این شناورها از قبیل رادار و موشک اندازها تمام ایرانی است.

 سردار تنگسیری  افزود امروز 23 هزار شناور مختلف را در منطقه جنوب ساماندهی کردیم و در آینده  نیروهای خارجی بیشتر و در همه جا حضور ما را احساس خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه