English

برداشت ۱۸۷ تن گل محمدی از مزارع البرز

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز از تولید 187 تن گل محمدی در مزارع استان خبر داد و گفت این برداشت 150 نفر را مشغول به کار کرده است.

برداشت 187 تن گل محمدی از مزارع  البرز

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری موج البرز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد: 50 هکتاراز اراضی کشاورزی  شهرستان‌های استان البرز اعم از ساوجبلاغ، کرج، نظرآباد، طالقان، اشتهارد و فردیس به باغ گل محمدی اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه این محصول به صورت میانگین حدود 3.5 الی 4 تن به عمل می‌آید، افزود: در مجموع 178 تن تولید گل را از این باغات داریم که ارزش این تولیدات بالغ بر 90 میلیارد ریال بوده و سالانه موجب اشتغالزایی 150 نفر می‌شود.

موسوی با بیان اینکه این محصول در راستای گلاب گیری، تهیه اسانس و عطرهای خوشبوکننده، مصرف دم نوش و دارویی روانه کارخانه ها تولید شده و وارد بازار می‌شود، بیان کرد: به گفته کارشناسان طب سنتی و گیاهی عطر این گل به ایجاد آرامش در افراد کمک می‌کند و خواص بسیاری دارد.

وی در خصوص برنامه‌های حمایتی جهاد کشاورزی در خصوص تولید این محصول گفت: سعی داریم در قالب چهار کمیته تولید، آموزش، فرآوری بازار و برند سازی پیگیری و برنامه توسعه این محصول کم آب بر خصوصا در اراضی شیبدار مناطق کوهستانی استان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: همچنین سالانه 5 میلیارد ریال یارانه نهال گل محمدی جهت تهیه نهال‌های استاندارد برای کشت در اراضی شیبدار اختصاص داده می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: پروژه افزایش تولید گل وگیاهان دارویی سالانه با استفاده از اعتبارات تملکی استان در شهرستان‌ها  انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه