English

توزیع ۲ روزانه هزار ماسک سه لایه در داروخانه های البرز

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز از توزیع روزانه 2 هزار ماسک فیلتر دار در داروخانه های شبانه روزی استان البرز خبر داد.

توزیع 2 روزانه  هزار ماسک سه لایه در داروخانه های البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، دکتر محمد با اشاره با اینکه در تولید و توزیع مواد ضد عفونی کننده در استان مشکلی نداریم و در همه ی داروخانه ها این اقلام موجود است، اظهار کرد: ماسک سه لایه نیز روزانه دو تا سه هزار عدد در داروخانه شبانه روزی استان توزیع می شود و طی یکی دو روز آینده سازوکار لازم جهت توزیع ماسک در داروخانه های روزانه نیز انجام صورت می گیرد.

وی با اشاره به نرخ مصوب عرضه ی ماسک در داروخانه های شبانه روزی گفت: ماسک سه لایه با قیمت 1600 تومان برای مصرف کننده عرضه می شود .  

مدیر اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوصی تولید مواد ضد عفونی کننده در استان بیان کرد : مواد ضد عفونی کننده در استان به حد إشباع رسیده است و در همه داروخانه ها به وفور یافت می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر حدود ١٠ شرکت صنعتی تولید کننده ماسک سه لایه ، ٤ شرکت تولید کننده ماسک اِن ۹۵ و حدود ٣٠ شرکت نیمه صنعتی داریم که جهت مصارف عمومی  تولید ماسک را انجام میدهند و با استاندارد های لازم و نظارت های معاونت غذا و دارو و اداره تعزیرات در حال فعالیت می باشند.

وی تصریح کرد : شرکت های نیمه صنعتی که در قالب گروه های خانگی و جهادی تولید ماسک را انجام میدهند در سامانه غذا و دارو ثبت شده اند و استاندارد های لازم را دریافت کرده و ماسک مرغوب و با کیفیت تولید می کنند

رشیدی گفت: خوشبختانه ما جزو استان هایی. بودیم که تجهیزات حافظت فردی را برای پرسنل بهداشت و درمان تحت هر شرایطی  فراهم کردیم و به سبب همین اقدامات فوت پرسنلی نداشتیم.  

وی تصریح کرد: از همان  روز های  نخست شیوع کرونا انبار استراتژیکی دانشگاه ایجاد شد و توزیع تمام اقلام با نظارت بالا انجام شد و هم اکنون نیز میزان خوبی ذخایر در انبار ها موجود است

مدیر اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: ما توانستیم  علاوه بر تدارک نیاز  البرز برای ٨ استان

دیگر نیز اقلام حفاظت فردی ارسال کنیم

وی تصریح کرد : زمانی که با کمبود مواد ضدعفونی کننده در استان البرز مواجه شدیم، شرکت های تولیدکننده اقلام آرایشی و بهداشتی را به سمت تولید مواد ضدعفونی کننده سوق دادیم و با صدور بیش از 100 مجوز  موقت  بدین منظور بازار به سرعت کنترل و اشباع از این اقلام شد.

رشیدی تاکید کرد: ایران جزو کشورهایی است که در آن مواد ضدعفونی کننده به مقدار کافی در اختیار مردم است تا جایی که اکنون انبار کارخانه ها تولید کننده مملو از محصولات بهداشتی است.

وی عنوان کرد: شرکت های تجهیزات پزشکی در استان البرز بسیار توانمند بوده و با استقرار دستگاه های پیشرفته در حال برنامه ریزی هستند تا پس از رفع نیاز کشور صادرات ماسک و اقلام حفاظت فردی را به سایر کشور ها انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه