English

صادرات ۷۰ درصدی دارو در البرز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: 70 درصد تولیدات دارویی در استان البرز صادر می شود.

صادرات 70 درصدی دارو در البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، جهانگیر شاهمرادی روز سی و یکم اردیبهشت ماه با بیان این مطلب در جلسه رسیدگی به مشکلات شرکت های دارویی استان البرز ، اظهار کرد: در استان البرز شرایط خاص و ویژه برای شرکت های داروسازی وجود دارد. در حال حاضر 51 واحد دارویی در البرز فعال است و دو واحد غیرفعال نیز در آینده نزدیک با رفع مشکلات شان به چرخه تولید دارو بازمی گردند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت استان در حوزه تولید دارو تاکید کرد: ایجاد و راه اندازی انجمن صنایع دارویی البرز از جمله ضرورت هایی است که می تواند علاوه بر ایجاد انتظام بخشی به فعالیت های این حوزه بسترهای لازم به منظور رشد و توسعه فعالیت های اقتصادی و صادراتی را فراهم کند.

وی یادآور شد: اکثر قریب به اتفاق این واحدها، شرکت های دانش بنیان هستند که با تشکیل انجمن صنایع دارویی می توان از ظرفیت آنها در حوزه های مختلف استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در ادامه بر رفع مشکلات نقدینگی صنایع داروسازی البرز تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات فعالان صنعت دارویی استان مقرر شده که قسمت هایی از مواد اولیه مورد نیاز تولید آنها با ارز نیمایی خریداری شود که در این‌خصوص باید سرمایه در گردش واحدهای صنعتی تامین شود.

وی افزود: با توجه به تاکید استاندار البرز مقرر شده است از تسهیلات ویژه دولت که امسال منهای بسته رونق تولید، به ما تعلق می گیرد پرونده های شرکت های تولید دارو تشکیل شده و به مرور تسهیلات مدنظر تزریق شود.

شاهمرادی ادامه داد: رصد اقدامات، شناسایی و رفع موانع صنایع دارویی در سال جاری یکی از اولویت های است که به صورت ویژه از سوی معاونت اقتصادی در دست پیگیری است چرا که دارو کالایی است که سلامت مردم  را تامین می کند و باید در اولویت امور نیز قرار گیرد.

شاهمرادی در بخش دیگری بر تقویت ارتباط با دانشگاه ها و ایجاد بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان تاکید کرد.

 وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در بسیاری از حوزه های تولیدی نیاز به نیروهای توانمند و تخصصی وجود دارد، گفت: بر این اساس تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شده است تا تامین نیروی تخصصی در طرح اشتغال مهارت محور مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز عنوان کرد: با دریافت آموزش های تخصصی و مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی بسترهای لازم به منظور کاهش نرخ بیکاری و مهارت افزایی در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه