English

موج در گزارشی اختصاصی به تبعات اقتصادی شیوع کرونا در قشم می پردازد؛

ضربه به اقتصاد اصناف قشم و مشخص نبودن چگونگی اعطای تسهیلات

علی رغم اظهارات شهردار قشم مبنی بر شناسایی اصناف آسیب دیده این جزیره اما اصناف از بی عملی در این حوزه شاکی هستند و آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا را بلای جان خود می دانند.

ضربه به اقتصاد اصناف قشم و مشخص نبودن چگونگی اعطای تسهیلات

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شیوع ویروس کرونا تبعات اقتصادی فراوانی را در پی داشته و بسیاری از مشاغل را با چالش های جدی مواجه کرده است. در این میان برای برخی از مشاغل که حساب ویژه‌ای روی فروش نوروزی و گردش مالی به سبب حضور گردشگران باز کرده بودند، خسارات بیشتری در پی داشته و اصناف جزایر هرمزگان نیز در این دسته بندی قرار می گیرند.

در این رابطه به سراغ «سید مسعود آل عبایی» شهردار قشم رفتیم. وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج هرمزگان به تشریح اقدامات در راستای کمک به اصناف این جزیره در پی شیوع ویروس کرونا پرداخت و اذعان داشت: برای تعداد کثیری از اصناف قشم تسهیلاتی را نظر گرفته ایم اما متاسفانه این اصناف با توجه به بسته شدن ورودی های جزیره ضررهای هنگفتی را متحمل شده اند و جبران تمام این خسارت ها در توان ما نیست اما در پی آنیم که برای شروع دوباره و رونق بازار به ان ها کمک کنیم.

شهردار قشم با اعلام اینکه تعداد اصناف متضرر محرمانه است و اصناف برای دریافت تسهیلات دولتی باید حائز شرایط اعلامی باشند، افزود: درحال حاضر به همت شهرداری قشم و سازمان منطقه آزاد این اصناف شناسایی شده اند و مشخصات این اصناف را برای دریافت تسهیلات و کمک های دولتی به اتاق اصناف استان ارسال کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ یکی از اصناف آسیب دیده در جزیره قشم رفتیم تا با وی در خصوص اینکه آیا تسهیلاتی برای جبران آسیبی که به شغلشان وارد شده است به آنان اعطا کرده اند یا خیر، گفت و گو کنیم.

جابری صاحب یکی از کسبه جزیره قشم با ابراز گله مندی از وضعیت اصناف در روزهای کرونایی، در گفتگو با خبرنگار موج، اذعان داشت: تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی به من و همکارانم اعطا نشده است و تنها چیزی که از تسهیلات نصیب ما شده حرف و قول های عمل نشده است که برای دلگرمی به ما داده اند ولی هیچ کمکی و هیچ نام نویسی از طرف شهرداری و منطقه آزاد برای کمک به من و همکارانم صورت نگرفته است.

وی گفت: بسیاری از فعالان صنفی ما در حوزه‌های مختلف نیازمند حمایت‌های جدی برای امرار معاش هستند.

وی با بیان اینکه از زمان انتشار ویروس کرونا  بیشترین خسارت‌ها متوجه اصناف شده است، اظهار کرد: اصناف قشم  همواره در رکود و تورم اقتصادی کشور به دلیل وابستگی آن‌ها به ارزهای خارجی ضررهای بسیاری کرده اند که بدون هیچ کمک مالی از سوی دولت این ضررها را پشت سرگذاشته اند و همیشه از شعارهای دولت وعده و وعیدهایی نصیب ما شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه