English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرزخبرداد:

پرداخت وام به مشاغل آسیب دیده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: ثبتنام وام مشاغل آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا از 24 اردیبهشت آغاز شده و مشمولان دریافت می توانند در سامانه kara.mcls.gov.ir ثبتنام کنند.

پرداخت وام به مشاغل آسیب دیده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، حسین فلاح نژاد پیش از ظهر امروز بیست و هشتم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه «کارا » فراهم کرده است وثبت نام در این خصوص از 24 اردیبهشت آغاز گردیده است.

وی اظهار داشت: تمامی صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح (کارفرمایی و خویش فرمایی) که در رسته‌های ۱۳گانه مصوب کارگروه اقتصادی مقابله شیوع کرونا فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و اقدام به حفظ اشتغال موجود داشته‌اند، مشمول این تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در رابطه با شرایط دریافت تسهیلات حمایتی توسط بنگاه‌ها گفت: بنگاه‌هایی مشمول دریافت تسهیلات قرار می‌گیرند که از سال گذشته تاکنون فعال بوده ونیرو‌های کار خود را تعدیل نکرده باشند به نحوی که شاغل بیمه شده داشته و کارگران آن‌ها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.

فلاح نژاد ادامه داد: پس از تایید اطلاعات از سوی داده‌های تامین اجتماعی، از سوی ستاد ملی کرونا برای پرداخت تسهیلات حمایتی انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: بنگاه‌هایی که کد کارگاهی از سازمان تامین اجتماعی داشته باشد این تسهیلات را دریافت خواهند کرد، اما اگر ارتباط بیمه‌ای با تامین اجتماعی نداشته باشد شامل دریافت تسهیلات حمایتی نمی‌شوند.

مدیرکل تعاون کار استان تصریح کرد: میزان پرداخت تسهیلات برای واحد‌هایی که به اجبار تعطیل شده اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام و برای واحد‌های کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده اند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین برای بنگاه‌های با نیروی شاغل کمتر از ۵۰ نفر، ۷۰ درصد از تسهیلات برای پرداخت دستمزد خواهد بود و ۳۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

فلاح نژاد گفت: برای بنگاه‌های بزرگ‌تر نیز ۵۰ درصد برای دستمزد و ۵۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش منظور شده است.

این مسئول اظهار داشت: کارفرمایانی که مشمول تسهیلات کارفرمایی و یا خویش فرمایی هستند و برای آنها پیامک ارسال نشده است، در مراحل بعدی منتظر ارسال پیامک از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند.

وی گفت: از کارفرمایان و خویش فرمایان استان البرز مشمول که تمایل به استفاده از این تسهیلات دارند، دعوت می‌شود با مطالعه و بررسی شرایط و ضوابط اعلامی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرآیند آن در این سامانه کارا اقدام کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه