English

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها تاکید کرد:

کشت پالونیا منوط به اعلام نتیجه موسسه تحقیقات جنگل ها

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کشت درخت پالونیا در استان های شمالی منوط به اعلام نتیجه موسسه تحقیقات تحقیقات جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور است.

کشت پالونیا منوط به اعلام نتیجه موسسه تحقیقات جنگل ها

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، عباسعلی نوبخت اظهار داشت: پالونیا گونه گیاهی است که به صورت چمدانی از کشور چین وارد ایران شده است و بتدریج به دلیل رشد سریع و پولساز بودن در صنعت چوب کشور مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: پالونیا باید در موسسه تحقیقات جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به صورت پایلوت در عرصه‌های ۳ تا ۵ هکتاری در ۴ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – منطقه ساری و نوشهر، استان‌های گلستان و گیلان کشت شود.

نوبخت بیان داشت : کاشت این نهال پالونیا در استان‌های شمالی تا اعلام نتیجه موسسه تحقیقات جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مردود است.

وی گفت: جنگل‌های هیرکانی شمال کشور از آستارا در گیلان تا گلیداغی در استان گلستان امتداد دارد و حدود ۱.۹ میلیون هکتار مساحت دارد.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان داشت : بیش از ۳۲۰۰ گونه گیاهی، ۵۸ گونه پرنده، ۵۸ گونه پستاندار از جمله یوزپلنگ آسیایی در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه