English

علی صالحی خبر داد؛

شورای حل اختلاف اصناف هرمزگان افتتاح شد

رییس کل دادگستری هرمزگان، گفت: ریاست قوه قضائیه دستور داده اند شورای حل اختلاف تشکیل شود و متخصصان و معتمدان از اصناف با حضور جمعی خود در گسترش فرهنگ صلح و سازش ایفای نقش کنند.

شورای حل اختلاف اصناف هرمزگان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان در آئین افتتاح شعبه شورای حل اختلاف اتاق اصناف مرکز استان، حل و فصل و رفع اختلاف در دعاوی را وظیفه ذاتی شوراهای حل اختلاف عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر آن، حل و فصل اختلافات از طریق مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین اهداف تشکیل شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور است.

وی در ادامه افزود: مشارکت‌ مردم در راستای ایفای نقش آن ها در اجرای عدالت بوده و قطعا جلب مشارکت های عمومی در جهت اشاعه این فرهنگ اصیل اسلامی که از سیره نبوی و ائمه اطهار نشأت می گیرد، می‌تواند نقش مهمی در امنیت جامعه و پایداری صلح و سازش داشته باشد.

رییس کل دادگستری هرمزگان، خاطر نشان کرد: دعاوی که با وساطت ریش سفیدان به صلح و سازش منجر می شود پایدارتر است و چه بسا صرفاً با احکام قضایی نتوان آثار کینه و کدورت را در برخی از آن ها برطرف کرد.

صالحی تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه دستور داده اند بر حسب قانون، شورای حل اختلاف تخصصی و صنفی تشکیل شود و متخصصان، معتمدان و اهل خبره از اصناف با حضور و حرکت جمعی خود در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش ایفای نقش کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ،با تأکید بر اینکه احیای فرهنگ صلح و سازش در همه موارد مدنظر قوه قضائیه است، اظهار داشت: این موضوع به خصوص در بخش اصناف با هدف رفع اختلافات بین بخشی به طور ویژه درحال پیگیری بوده که در این خصوص جلوگیری از تشکیل پرونده در محاکم یکی دیگر از اهداف مورد نظر است.

صالحی بیان داشت: با توجه به حجم بالای موضوعات مرتبط با اتاق اصناف، بی تردید تشکیل و راه اندازی شورای حل اختلاف در این اتاق، سبب کاهش حجم پرونده‌ها در محاکم و مراجع قضایی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه برخی پرونده های تشکیل شده یا فاقد ماهیت قضایی بوده و یا از پیچیدگی قضایی کمتری برخوردار است، نه تنها ضرورتی ندارد که در محاکم قضائی مطرح شوند بلکه هزینه و وقت مردم را نیز تلف می کنند، یادآور شد: از این رو تشکیل شورای حل اختلاف اصناف نقش مهمی در کاهش مسائل مبتلابه خواهد داشت.

مظفر حمزه ئی رئیس شورای حل اختلاف هرمزگان، نیز در این آئین، اظهار داشت: این شعبه در راستای اجرای تبصره ماده 2 قانون شورای حل اختلاف راه اندازی شده و بر اساس آن قانون گذار به ریاست قوه قضائیه این اختیار را داده که شعبات تخصصی تشکیل دهند و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف نیز توصیه بر تحقق این امر مهم دارند که بدین منظور، تفاهم‌نامه ای نیز با وزیر سابق صمت به امضا رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی