English

هاشم نامور خبر داد؛

آغاز ساخت ۶ مخزن جدید ذخیره سازی در پالایشگاه نفت بندرعباس

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، از آغاز ساخت 6 مخزن جدید ذخیره سازی بنزین و نفت گاز با هدف افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی پالایشگاه نفت بندرعباس خبر داد.

آغاز ساخت 6 مخزن جدید ذخیره سازی در پالایشگاه نفت بندرعباس

به گزارش خبرگزارى موج هرمزگان، هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در مراسمی با حضور مدیران و روسای این شرکت، کلنگ آغاز عملیات ساخت 6 دستگاه مخزن جدید ذخیره سازی فرآورده های بنزین و نفت گاز در پالایشگاه بندرعباس زده شد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: این مخازن شامل 2 دستگاه مخزن برای فرآورده بنزین از نوع سقف شناور و 4 دستگاه مخزن از نوع سقف ثابت برای فرآوده نفت گاز است که هر یک ظرفیت ذخیره سازی 250  هزار بشکه را دارند.

نامور افزود: با ساخت مخازن جدید در مجموع ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی  در پالایشگاه نفت بندرعباس به میزان یک میلیون و 500 هزار بشکه افزایش می یابد و علاوه بر اینکه حجم ذخیره سازی را به مدت 10 روز افزایش می دهد، موجب کاهش ریسک و استمرار فرآیند تولید نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این طرح 18 ماه است بیان داشت: برای اجرای این طرح 220 میلیارد تومان و 802 هزار یورو هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، افزایش ظرفیت ذخیره سازی بنزین و نفت گاز، کاهش ریسک عملیات تولید و ذخیره سازی، افزایش توان تاب آوری مطابق با نقشه استراتژی شرکت، تامین بخشی از مخازن طرح بزرگ احداث واحدهای کک سازی، استفاده از تمامی ظرفیت های فنی موجود و افزایش راندمان سیسم انتقال و ذخیره سازی فرآورده را از اهداف ساخت 6 مخزن جدید عنوان کرد.

نامور با بیان اینکه کلیه اقدامات فنی مهندسی در این طرح توسط مهندسان و کارشناسان شرکت انجام شده است، گفت: اجرای این طرح شامل 100 هزار تن خاک ریزی و خاک برداری، 65 کیلومتر کابلهای برق و ابزار دقیق، 25 کیلومتر خط لوله، برقراری سیستم TGS برای کلیه مخازن، نصب و راه اندازی 6 دستگاه پمپ سانتریفیوژ، اجرای سیستم های خنک کننده و ضد حریق و استفاده از 5 هزار تن ورق های ساخت مخزن است.

وی با اشاره به استفاده از توان پیمانکار داخلی در اجرای طرح تصریح کرد: اجرای این طرح موجب ایجاد اشتغال برای 300 نفر نیروی بومی می شود.

وى در پایان افزرود: مخازن ذخیره سازی در پالایشگاه نفت بندرعباس به طور کلی به سه دسته مخازن ذخیره سازی نفت خام و میعانات گازی به عنوان خوراک پالایشگاه و مخازن فرآورده های میانی و نهایی تقسیم بندی می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه