English

امام‌جمعه کرمانشاه:

زکات فطریه امسال در کرمانشاه هر نفر ۱۰ هزار تومان است

آیت‌الله مصطفی علما در شورای زکات استان کرمانشاه گفت: یکی از انواع زکات، زکات فطره است که امسال با احتساب قیمت گندم برای هر نفر 10 هزار تومان است.

زکات فطریه امسال در کرمانشاه هر نفر 10 هزار تومان است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، امام‌جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه زکات فقر در جامعه از بین می‌برد، ابراز داشت: اگر همه افراد وجوهات شرعی خود ازجمله زکات را پرداخت کنند، عملاً فقیری در سطح جامعه باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله علما، با اشاره به تأکیدات بسیار قرآن کریم در بحث پرداخت زکات گفت: آیات بسیاری مردم را به پرداخت زکات دعوت می‌کند و این امر نشان از اهمیت این واجب الهی دارد.

وی پرداخت زکات را زداینده فقر از جامعه دانست و افزود: اگر همه افراد وجوهات شرعی خود ازجمله زکات را پرداخت کنند، عملاً فقیری در سطح جامعه باقی نمی‌ماند.

امام‌جمعه کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه باهمت شورای زکات استان و مردم خیر کرمانشاه، استان در سال گذشته عملکرد خوبی در بحث جمع‌آوری زکات داشت که جای تقدیر دارد.

استان ثروتمندی هستیم اگر درست از دارایی‌هایمان استفاده کنیم

وی در ادامه به نام‌گذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: زمینه و بستر خوبی برای جهش تولید در استان داریم، به‌ویژه در بخش کشاورزی و باید از این بستر و از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

آیت‌الله علما به منابع غنی آب‌وخاک و... استان اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم از این منابع خدادادی درست استفاده کنیم، استان ثروتمندی هستیم.

وی تصریح کرد: کارهای زیادی در استان صورت گرفته و در بسیاری بخش‌ها رشد قابل قبولی داشته‌ایم، اما هنوز استان جای کار زیادی دارد تا بتوانیم از منابع آن بهره‌وری مناسب را داشته باشیم.

امام‌جمعه کرمانشاه به ضعف فرهنگ کار در استان اشاره کرد و افزود: باید روی فرهنگ کار مردم استان کار شود.

وی افزود: همچنین در بحث فرهنگ پرداخت زکات هم باید کار بسیاری صورت گیرد تا همه مردم نسبت به پرداخت این واجب الهی اهتمام ورزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه