English

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

فعالیت بیش از هزار و ۷۰۰ ماما در مازندران

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هزار و 712 ماما در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت شهر و روستای مازندران فعالیت می‌کنند.

فعالیت بیش از هزار و 700 ماما در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، رضا صیادیان اظهار داشت: ۴۸۹ ماما در بیمارستان‌های دولتی ، خصوصی و تامین اجتماعی و ۸۷۰ مرکز بهداشت شهری و روستایی زیر پوشش این دانشگاه در استان خدمات درمانی به بیماران ارائه می‌کنند.

وی در ادامه با  با اشاره به حضور پررنگ ماما‌های مازندران در زمان اوج شیوع کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی بیان داشت: در این ایام ۷۲ مامای شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت شهری و روستایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران به کرونا مبتلا شدند که ۲ مامای ساروی شهید سلامت شدند.

صیادیان آمار زایمان سال ۹۸ در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران را بیش از ۲۶ هزار مورد اعلام کرد و تصریح کرد : در بحران شیوع کرونا اسفند ۹۸ و فرودین ۹۹، بیش از هزار و ۳۰۰ مورد زایمان در این بیمارستان‌ها ثبت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به فعالیت 353 ماما در بیمارستانها و مراکز بهداشت شهری و روستایی زیرمجموعه این دانشگاه گفت : 141 ماما در بیمارستانها , 198 نفر در مراکز بهداشت و 14 نفر هم در بخش آموزش فعالند.

علی جلالی اذعان داشت : در بحران شیوع کرونا و در راه خدمت به شهروندان ، 9 ماما دانشگاه علوم پزشکی بابل به کرونا مبتلا شدند.

وی مشاوره زنان باردار، آماده کردن آن‌ها برای فرزندپروری و بهداشت باروری، انجام مراقبت‌های بارداری و برگزاری کلاس‌های آموزشی را از وظایف اصلی ماما‌ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد با بکارگیری بهینه از توان ماما‌ها در عرصه‌های بالینی، همراه با امکانات و تجهیزات ایجاد شده در اتاق‌های زایمان، شاهد افزایش چشمگیر زایمان‌های امن برای زنان و مادران باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه