English

مدیر آموزش و پرورش بهار خبر داد:

اجرای طرح نماد و مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر

مدیر آموزش و پرورش بهار با اشاره به طرح نماد، از اجرای این طرح به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

اجرای طرح نماد و  مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر

به گزارش خبرگزاری موج همدان، زهرا شعبانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار با اشاره به اجرای طرح نماد، گفت: اجرای این طرح به منظور مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و مؤثر از سال تحصیلی ۹۷ در شهرستان بهار آغاز شده و همچنان در حال اجرا است.

زهرا شعبانی از اجرای طرح نماد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در راستای اجرای سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و به منظور برنامه ریزی برای تحقق اهداف پیش بینی شده در این سند مبنی بر طراحی مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل آموزش مهارت‌های ارتقایی، غربالگری، مشاوره، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی از دانش آموزان این طرح اجرا شده است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح تعداد ۶۵ نفر از مشاوران، مربیان و دبیران با رشته‌های تحصیلی، روانشناسی، مددکاری، علوم اجتماعی و جامعه شناسی توسط سفیران نماد آموزش‌های لازم را طی یک دوره ضمن خدمت سه روزه دریافت کرده و برای تمامی مدیران مدارس مجری طرح به تفکیک پایه تحصیلی دوره‌های توجیهی، آموزشی برگزار شده است.

وی از برگزاری جلسات کمیته علمی، اجرایی و طرح موضوع در شورای آموزش و پرورش با حضور مدیران دستگاه‌های عضو سند ملی نماد در شهرستان در راستای انسجام بخشی اجرای طرح خبر داد.

شعبانی ادامه داد: در این طرح در فاز آموزش مهارت‌ها، مهارت توکل به خدا، مهارت حل مساله، مهارت خود آگاهی، مهارت خود مدیریتی، مهارت صبر، مهارت مقابله با استرس و مهارت‌های مشارکتی در قالب کارگاه آموزشی دو ساعته به دانش آموزان و والدین ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در فاز آموزش مهارهای ارتقایی تعداد یک هزار و ۱۹۸ نفر از معلمان در ۴۰ کلاس آموزشی دو ساعته ۲۳ هزار و ۹۶۰ نفر ساعت آموزش دیده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه