English

مدیرکل دفتر اقتصادی کرمانشاه خبر داد:

مرزهای شوشمی و شیخ صله بازگشایی شد

بهزاد باباخانی گفت: فعالیت مرزهای شیخ صله و شوشمی برای انجام مبادلات تجاری و کاهش بار ترافیکی بازارچه پرویزخان مجدداً آغاز شد.

مرزهای شوشمی و شیخ صله بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرکل اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: فعالیت مرزهای تجاری کرمانشاه شامل شوشمی و شیخ صله که به دلیل‌ شیوع ویروس کرونا از طرف عراق بسته‌شده بود با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت به‌صورت رسمی مجدداً آغازشده و تجار و بازرگان می‌توانند از طریق مرزهای تجاری شوشمی و شیخ صله مبادلات تجاری را انجام دهند.

گفتنی است که استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

بر پایه این گزارش بازارچه شوشمی در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان پاوه از سمت عراق به استان حلبچه در شمال عراق متصل و در مجاورت شهر طویله عراق قرار دارد که روزانه حدود ۱۵۰ دستگاه کامیون به بازارچه فوق تردد و کالاهایی همچون میوه، سیمان، گیوه، نان برنجی، صیفی‌جات و… از طریق این بازارچه به عراق صادر می‌شود.

گفتنی است که مرز شیخ صله در ثلاث باباجانی واقع‌شده و تا مرکز استان کرمانشاه ۱۳۶ کیلومتر فاصله دارد. در این مرز روزانه حدود دویست کامیون صادراتی کالای خود را به عراق منتقل خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه