English

برگزاری مراسم گلریزان ستاد دیه استان البرز به صورت غیرحضوری/ آزادی ۵۰۷ زندانی با کمک ستاد دیه استان در سال ۹۸

رئیس کل دادگستری استان البرز از برگزاری گلریزان ستاد دیه به منظور جذب کمک های مردمی و خیران در روز پنج شنبه (18 اردیبهشت) خبر داد و بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی و پرهیز از برگزاری تجمعات، سنت حسنه گلریزان آزادی زندانیان با همکاری صداوسیمای مرکز استان البرز از ساعت 18 روز پنج شنبه به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم گلریزان ستاد دیه استان البرز به صورت غیرحضوری/ آزادی 507 زندانی با کمک ستاد دیه استان در سال 98

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان البرز که با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز ، دادستان عمومی و انقلاب کرج ، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان، مدیرعامل ستاد دیه استان و دیگر اعضای این ستاد برگزار شد حسین فاضلی هریکندی با اشاره به سابقه تشکیل ستاد دیه گفت: این ستاد از ابتکارات شهید لاجوردی بود که از سال 1369 آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است و تاکنون نزدیک به 140 هزار نفر در کشور به واسطه حمایت‌های این ستاد آزاد شده‌اند.

وی افزود: این ستاد در راستای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از قبیل تصادفات و حوادث کار و بدهکارانی که از تمکن مالی برخوردار نیستند و حکم قطعی قضایی درباره آن‌ها صادر شده فعالیت دارد.

فاضلی هریکندی با اشاره به اقدامات ستاد دیه استان البرز که از زمان تاسیس استان آغاز شده گفت: این ستاد از سال 90 تا 98 روند به رو به رشدی داشته که نشان دهنده پشتوانه مردمی آن است و با همراهی مردم، خیران و نیکوکاران و دستگاه‌های کمک کننده، اهداف ستاد محقق شده است.

وی با تبیین اقدامات حمایتی قوه قضائیه در بحبوحه بحران شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به دستورات رئیس قوه قضائیه تعداد زیادی از زندانیان به مرخصی اعزام شدند تا از این فرصت به منظور اخذ رضایت و حضور در کنار خانواده خود استفاده کنند.

عالی ترین مقام قضایی استان البرز افزود: در بخشی دیگری از اقدامات حسب دستور حضرت آیت‌الله رئیسی، پرونده همه زندانیان به صورت موردی در کمیسیون ویژه‌ای بررسی شده تا زندانیان مشمول نهادهای ارفاقی از قبیل آزادی مشروط و تعلیق اجرای مجازات، شناسایی و حکم مقتضی منتهی به آزادی در مورد آن‌ها صادر شود؛ همچنین برای محکومانی که تا شهریور امسال محکومیت آنها به اتمام می رسد، با لحاظ شرایط از مرخصی منتهی به آزادی بهره مند شوند.

وی از برگزاری گلریزان ستاد دیه به منظور جذب کمک های مردمی و خیران در روز پنج شنبه (سیزدهم ماه رمضان) خبر داد و بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی و پرهیز از برگزاری تجمعات، سنت حسنه گلریزان آزادی زندانیان با همکاری صداوسیمای مرکز استان البرز از ساعت 18 روز پنج شنبه (18 اردیبهشت) در برنامه «ماه عاشقی» به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز ضمن درخواست از مردم و نیکوکاران برای شرکت در این اقدام حسنه گفت: مردم مطمئن باشند پرونده کسانی که مشمول حمایت ستاد دیه می شوند، به دقت بررسی شده و صرفا افراد نیازمند که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد یا بدهکار نیازمند که در زندان هستند آزاد می‌شوند و افرادی خارج از چارچوب اساسنامه ستاداز این حمایت‌ها برخوردار نخواهند شد.

فاضلی هریکندی به عنوان رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان البرز متذکر شد: در سال گذشته 507 نفر از زندانیان نیازمند با کمک خیران و از طریق ستاد دیه استان البرز آزاد شده اند که بدون اعتماد مردمی این موفقیت کسب نمی‌شد.

در ابتدای این نشست که به بررسی 25 پرونده اختصاص داشت محمدباقر مقدسی مدیرعامل ستاد دیه استان البرز و مرتضوی مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان البرز گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه