English

در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح شد؛

افزایش ضریب ایمنی جاده‌های هرمزگان

​مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان ضمن تشریح دستاوردهای یک ساله‌ی اخیر در حوزه ایمنی جاده‌ها از رفع 15 نقطه‌ی حادثه خیز استان خبر داد.

افزایش ضریب ایمنی جاده‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، یوسف عابدینی  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار موج به تشریح وضعیت تصادفات در استان پرداخت و گفت: در حال حاضر تصادفات درون شهری و برون شهری به صورت معضلی اجتماعی در سطح جهان مطرح هستند و همه ساله جان تعداد زیادی از مردم را می‌گیرند و هزینه‌‌های اقتصادی هنگفتی را به جامعه تحمیل می‌‌کنند.

هم‌افزایی در راستای کاهش تصادفات

وی اذعان داشت: همه‌ی سازمان‌های مردم ‌نهاد و ارگان‌های دولتی و غیردولتی باید با هم‌افزایی در راستای کاهش تصادفات در هرمزگان تلاش کنند و از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش این آسیب نهایت استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: محورهای استان هرمزگان می بایست ایمن و استاندارد باشد و در این زمینه جداسازی لاین های رفت و برگشت از جمله اقدامات مناسبی بود که صورت گرفته است.

تلاش برای افزایش ایمنی جاده‌های هرمزگان

 گفتنی است؛ بر اساس تصمیم سازمان ملل یونسکو هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی و کاهش تصادفات در جهان مطرح شده است.

عابدینی در ادامه بیان کرد: طرفداران ایمنی راه در هر سطح و ارگانی که باشند به صورت شبانه روزی با تلاش بی وقفه سعی می کنند در جهت افزایش ایمنی در سطح جاده ها و به صورت کلی در کاهش تصادفات نقش بسزایی داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان به شرح وظایف قانونی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پرداخت و گفت: در حوزه راهداری تلاش می کنیم که سطح عبور و مرور جاده‌های برون‌شهری اعم از روستایی و جاده های اصلی به سطح ایمنی و پایداری که مد نظر تمامی کارشناسان و مردم هرمزگان است، برسد.

وی افزود: آمار استخراج شده در ایران حاکی از آن است که حوادث رانندگی پس از بیماری‌های قلبی و عروقی دومین علت مرگ و میر و در گروه سنی زیر ۴۰ سال است؛ یعنی بیش ار ۷۱ درصد از کل مرگ و میر این گروه سنی ناشی از حوادث رانندگی است.

نصب و بهسازی تابلوهای اعلان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان با اعلام اینکه طی سال گذشته تعداد 19 هزار و 371 تابلو در سطح جاده های استان نصب و بازسازی شد، عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، کاهش مشکلات ناشی از نبود علائم راهنمایی و رانندگی، بهبود عبور و مرور شهری، کاهش تصادفات و تامین ایمنی شهروندان است.

وی گفت: خوشبختانه در سال گذشته هزار و 79۵ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی راه‌ها تهیه و نصب شد و 6 هزار و ۵۷۰ عدد چشم گربه ای در سطح جاده های استان در جهت تامین ایمنی عابران تهیه و نصب شد.

15 نقطه حادثه خیز رفع شد

عابدینی با بیان اینکه در سال ۹۱ با همکاری پلیس راه استان ۲۲ نقطه حادثه‌ساز از این نقاط شناسایی شده است، اذعان داشت: تاکنون ۱۵ نقطه از نقاط حادثه خیز استان را شناسایی و رفع کرده ایم و تعداد دو نقطه از این نقاط مربوط به راه و شهرسازی است که یکی از آن نقاط قوس پایانی بندرعباس از نقطه محور بندرعباس-سیرجان مقابل پایانه بار بندرعباس به سمت سه راه شهید نامجو و نقطه دوم پل هورمودر است و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که همکاران ما در حوزه راه و شهرسازی متولی آن هستند و پنج نقطه باقی مانده بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است و مهندسان پیمانکار آن مشخص شده و در مرحله اجرای کار هستیم.

روستاها فراموش نشده‌اند

عابدینی گفت: در بحث روشنایی نیز اقداماتی از جمله نگهداری و حفظ سیستم روشنایی راه، تونل، چراغ های آذرخش و چشمک زن صورت گرفته و ۳۵۰ کیلومتر چراغ های آذرخش و چشمک زن در محدوده های تعیین شده نصب شده است.

افزایش روشنایی تونل‌ها و جلوگیری از سرقت کابل‌ها

وی با بیان اینکه خوشبختانه توانستیم ۵۲ کیلومتر از روشنایی راه ها و تونل ها را در دو سال گذشته محقق کنیم، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سرقت هایی که طی سال های گذشته صورت گرفته است کابل‌کشی‌های زمینی را در مسیر بندرعباس به سیرجان و همچنین محور بندر شهید رجایی به صورت کابل کشی هوایی اجرا کردیم.

بازسازی 380 کیلومتر از راه‌های تخریبی هرمزگان

بنا بر گفته های عابدینی ۳۸۰ کیلومتر از راه های تخریبی در اثر سیل در کل استان بازسازی شده است. 

وی در پایان با بیان اینکه متاسفانه با وقوع سیل، آسفالت جاده‌ها آسیب می‌بیند و باعث می شود تمامی زیرساخت‌ها و شانه‌ جاده از بین برود، افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته ایمن‌سازی راه های تخریب شده در سیل بود که در پارسیان، جاسک و بشاگرد این اقدام به صورت گسترده اجرایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی