English

معاون فنی و نظارت اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم:

ساختمان جدید مرکز مدیریت راه‌های استان قم به بهره‌برداری رسید

معاون فنی و نظارت اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: احداث و تجهیز ساختمان فوق امکان رصد و پایش 76 دستگاه تردد شمار، 67 دوربین کنترل سرعت، 21 دستگاه دوربین نظارت تصویری، 20 دستگاه تابلو پیام متغیر، یک دستگاه تورین در حال حرکت و ... در سطح راه‌های استان قم فراهم شد.

ساختمان جدید مرکز مدیریت راه‌های استان قم به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج قم، معاون فنی و نظارت اداره‌کل راهداری وحمل‌ و نقل جاده‌ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: مرکز جدید الاحداث مدیریت راه‌های استان با قابلیت رصد و پایش افزون بر 402  دستگاه انواع سامانه‌های کنترل و نظارت جاده‌ای طراحی و تجهیز شد.

علی روشن در ادامه به سامانه‌هایی که در این مرکز مورد پایش و رصد قرار می‌گیرند اشاره کرد وتصریح نمود: از این تعداد سامانه، افزون بر 76 دستگاه تردد شمار جاده‌ای، 67 دستگاه دوربین کنترل سرعت، 21 دستگاه دوربین نظارت تصویری، 10 دستگاه تابلو پیام متغیر، 10 دستگاه تابلو پیام ثابت، یک دستگاه توزین درحال حرکت، دو دستگاه ترافیک نما، سه دستگاه سامانه هشدارسرعت و ... در این مرکز رصد و پایش می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این مرکز فعالیت ناوگان توانمند راهداری استان توسط سامانه g p s رصد می‌شوند.

روشن در خصوص دیگر وظایف و ماموریت‌های مرکز مدیریت راه‌های استان به پاسخگویی سامانه تلفن گویای 141 به مراجعات تلفنی کاربران جاده‌ای و دیگر هموطمان جهت دریافت اطلاعات سفر (مسافت، وضعیت آب‌وهوا، شرایط ترافیکی و ...) اشاره کرد و یادآور شد: از مهم‌ترین وظایف این مرکز هدایت، هماهنگی عوامل اجرایی و اکیپ‌های راهداری درسطح راه‌ها بخصوص در ایام مناسبتی و اجرای امر خطیر راهداری زمستانی توسط سامانه بی‌سیم است.

علی روشن تجهیز و ارتقا ساختاری مرکز مدیرت راه‌ها را امری ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: ارائه آمار ترددات جاده‌ای با تفکیک نوع خودرو، محور و... به صورت آنلاین و مقایسه‌ای با مدت مشابه درسنوات گذشته، از دیگر وظایف این مرکز است که نقشی مهم در فرایند آنالیز ترافیک جاده‌ای دارد.

در ادامه  محمد یاسر اسمی‌خانی کارشناس مسئول اجرای طرح احداث و تجهیز مرکز مدیریت راه‌های استان قم در توضیحی مجمل به مشخصات فنی – اجرایی این پروژه اشاره و اظهار داشت: به منظور تسریع در هماهنگی و ابلاغ دستورالعمل‌های صادره در کمترین زمان ممکن، محل احداث مرکز جدید مدیریت راه‌ها در طبقه فوقانی ساختمان اداره‌کل جنب حوزه مدیر ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی مساحت مستحدثه جدید مرکز مدیرت راه‌های استان را بیش از 80 متر مربع برآورد کرد و تصریح نمود: جهت احداث و تجهیز مرکز مدیریت راه‌های استان افزون بر پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

اسمی‌خانی در ادامه یا آور شد: به منظور جلوگیری از آلودگی صوتی و عدم تداخل اصوات و... سالن مرکز با استفاده از سیستم آکوستیک تجهیز شده است.

وی افزود: با توجه به قابلیت این مرکز جهت پخش برنامه به صورت زنده در صدا و سیمای مرکز استان، در تمامی مراحل ساخت و تجهیز مرکز من جمله اجرای سیستم آکوستیک، نورپردازی، عایق بندی و ... از کارشناسان صداوسیمای مرکز قم استفاده گردید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی