English

محمد روشنایی‌فرد:

جشنواره گلیم و بافته های داری در نمین برگزار می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین از برگزاری جشنواره گلیم و بافته‌ های داری در شهرستان خبر داد و گفت:‌ این جشنواره از برنامه ‌های مهم سال ۹۹ در شهرستان به شمار می‌ رود.

جشنواره گلیم و بافته های داری در  نمین برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد روشنایی‌فرد رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین اظهار کرد:‌ با توجه به شعار سال تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید امسال تلاش می‌کنیم تا در این زمینه به ویژه در حوزه صنایع دستی اقدامات و فعالیت‌های خود را توسعه و گسترش دهیم.

وی از برگزاری جشنواره گلیم و بافته‌های داری در شهرستان نمین خبر داد و افزود: گلیم از جمله صنایع دستی این منطقه به شمار می‌رود که تلاش می‌کنیم در جهت معرفی هر چه بیشتر آن گام برداریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین بیان کرد:‌ امسال همچنین در راستای رونق تولیدات صنایع دستی توسعه آموزش و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در این حوزه برنامه‌ریزی شده است.

روشنایی‌فرد از مشارکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و گفت: کمک و حمایت از تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنایع دستی نیز با جدیت دنبال می‌شود تا این اقدام زمینه‌ساز ایجاد انگیزه در بین فعالان این بخش شود.

او توسعه آموزش و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در صنایع دستی، ثبت نشان‌های ملی و جغرافیایی باز زنده‌سازی رشته‌های صنایع دستی و مستندنگاری، مطالعات و پژوهش در این رشته‌ها را از دیگر برنامه‌های سال ۹۹ عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین اظهار کرد: تکمیل و بازسازی سالن نمایشگاه دائمی و مرکز عرضه صنایع دستی و نیز تجهیز کارگاه‌های صنایع دستی نیز از برنامه‌های سالجاری میراث فرهنگی شهرستان نمین است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه