English

بهروز کارخانه ای؛

با بی حرمتی مجبور به استعفایت می کنند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان استعفا کرد و در توضیح این استعفا دلیل آن را بی حرمتی دانسته است که بی هیچ دلیل مستندی از سوی استاندار همدان روانه جمعیت هلال احمر استان و شخص وی شده است.

با بی حرمتی مجبور به استعفایت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، در پی استعفای  بهروز کارخانه ای، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان که دلیل آن را در استعفای  خود بی حرمتی استاندار همدان یاد کرده است بر آن شدیم تا با وی به گفتگو بنشینیم:

بهروز کارخانه ای از 13 سالگی فعالیت خود را در هلال احمر آغاز می کند و در ادامه متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه می شود. در کنار مقالات مرتبط به علوم پزشکی، پژوهش هایی مستند در اخلاق، عرفان و ادیان را به رشته تحریر درمی آورد و شاگردی و تلمذی 4 ساله را نزد آیت الله شیخ محمد باقرحکمت نیا در حکمت و اخلاق می گذراند.

بهروز کارخانه ای دبیر علمی پژوهشی کنگره ملی شیخ محمد بهاری بود و از این رهگذر دیداری در همین زمینه با مقام معظم رهبری داشته است.

وی همچنین ریاست فراکسیون آسیایی او اسپرت و ریاست انجمن او اسپرت جمهوری اسلامی ایران را نیز عهده دار است.

علاوه بر اینکه مشاور عالی استاندار سابق و مدیر گروه اخلاق در علوم پزشکی است و از ابتدای انقلاب،  قبل و بعد از دانشگاه نیز به فعالیت های سیاسی در قالب عضویت در انجمن اسلامی مشغول بود.

کارخانه ای برادر شهید و همینطور نایب رئیس خانه احزاب استان نیز است.

بهروز کارخانه ای با اشاره به اصل بشردوستی در هلال احمر، گفت: اگر واژه بشر دوستی را در فضای مجازی مورد جستجو قرار دهید این نام را در پیوند با هلال احمر استان همدان، با عناوین و تعریف نقش هایی متفاوت، بسیار مشاهده خواهید کرد تا دریابید که جمعیت هلال احمر همدان فارغ از ابعاد جسمانی آدمی و حضور در تمام دوران سخت حوادث و بحران های سیل، زلزله و ... به مقوله روان و حمایت های روانی نیز در سال های گذشته توجه بسیار معطوف داشته است.

 

تکیه بر آموزش/همدان نخستین شهر بشردوستی

بهروز کارخانه ای با اشاره به اقداماتی که در تثبیت واژه بشردوستی و معنای نهفته در آن وجود دارد، عنوان کرد: برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی "جایگاه بشردوستی در ادبیات ایران زمین" با حضور بزرگان ادبیات و رونمایی تندیس "کبوتر بشردوستی"  با فراخوان و دعوت از انجمن های ادبی و مشارکت آن ها در این امر با پژوهش های ارسالی خود به این مراسم از موضوعات رخ داده در این زمینه است.

وی همچنین افتتاح نخستین کتابخانه بشر دوستی با ارائه خدمات عام المنفعه وبشر دوستانه به صورت داوطلبانه و  افزایش دوستی در بین دانش آموزان و کاهش خشونت در مدارس و گسترش فرهنگ آشتی با استفاده از مشاورهای مربوطه را نیز از مهمترین اهداف برنامه ها وطرح های بشر دوستانه در مدارس خواند.

 افتتاح نخستین هتل بشردوستی در کشور با هدف ارائه خدمات به نیازمندان و آسیب دیدگان و میزبانی مسابقات ورزشی بشردوستی او-اسپرت در همدان و معرفی همدان  به عنوان نخستین شهر بشردوستی نیز در همین راستا بوده است

 

احترام و توجه به حقوق دیگران از آموزه های دینی و اخلاق است

کارخانه ای با بیان اینکه زیبا نیست بی حرمتی و نادیده انگاشتن حقوق دیگری و بی توجه ای به کرامت انسانی مطرح کرد: حرمت را، اخلاق را و آموزه های سالیان بشری  را نمی توان بی اعتنا گذشت، چرا که به مانند نیستی مان می ماند.

رئیس مجمع توسعه استان افزود: تمام حکمتمان، علوم اخلاق مان سرشار از آموزه های معنوی است و نشاید چشم فروبستن بر آن، که بی توجهی و بی تفاوتی به آن به بهانه های مختلف حکمی است بر ابطال آدمی که اگر نیک بنگری پاشنه آشیل بشری را نشانه رفته ای.

کارخانه ای تصریح کرد: بسیار سخن رانده اند و گفته اند بزرگانی که خود نیز بارها در گفته هایمان از آن  بهره می گیریم و از این منظر اعتباری و لذتی برای خود کسب می کنیم اما در عمل چرا اینگونه برخورد می کنیم.

 

اظهارات استاندار فاقد مستندات بود

مدیر گروه اخلاق در علوم پزشکی استان با اشاره به اظهارات استاندار همدان مبنی بر ضعف و نداشتن کارایی جمعیت هلال احمر ملایر در جلسه ای که به صورت کشوری و برنامه  زنده در خصوص موضوع کرونا شکل گرفته بود، عنوان کرد: استاندار بدون طرح هیچگونه پرسشی در این باب و کسب اطلاع از بنده در قبل و بعد از جلسه مزبور، اجازه هیچ توضیحی را نداده و با لحنی آمرانه و بی تناسب با شان نیروهای جمعیت هلال احمر استان که سال ها با عشق و شوری وصف ناشدنی و خستگی ناپذیر به مردم استان خود و نقاط گوناگون کشور خود خدمت کرده اند، بی حرمتی کرد.

رئیس مجمع توسعه استان در ادامه افزود: بنده نیز از آنجائیکه برگزاری جلساتی که تنها یک فرد تک گوی جمع است و در آن دیگران بایستی بدون هیچ توصیف، تفسیر و تبیین و دفاع از عملکرد خود مورد سوال و سرزنش غیرواقع قرار بگیرند را پذیرا نیستم، جلسه مورد نظر را ترک گفتم.

چرا که نمی توانستم شاهد بی حرمتی به خود، نیروهای جمعیت هلال احمر ملایر، استان و داوطلبان عزیزی باشم که هزاران ساعت را صرف انجام امور محوله در خصوص کرونا کرده اند.

 

داوطلبان جمعیت هلال احمر سرمایه های اجتماعی محسوب می شوند

وی با اشاره به حضور نیروهای هلال احمر استان همدان در تمامی نقش های تعریف شده و مازاد بر آن در تمامی موضوعاتی که به عنوان یک نهاد بشردوست از ظرفیت های خود بهره برده اند، گفت: نزدیک به 4 هزار نفرروز در ایام مربوط به محدودیت های کرونا از سوی جمعیت هلال احمر استان  فعالیت صورت گرفته است.

وی در دفاع از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر افرادی تحصیلکرده هستند که بر اساس علاقه ای که به فعالیت در نهاد هایی همچون هلال احمر دارند به عضویت آن در می آیند و ودوره هایی را می گذرانند تا در مواقع لزوم و بحرانی کشور خود را امداد رسانند و به معنای سرمایه های اجتماعی کشور خود محسوب می شوند و اینگونه نیست که برای خدمات داوطلبانه خود حقوق دریافت کنند و انتظارات از آن ها باید دارای محدوده ای باشد.

زمانی که استاندار عملکرد هلال احمر ملایر را منفی ارزیابی می کرد، نزدیک به 25 هزار نفردر ملایر مورد غربالگری قرار گرفته بودند و شهر بعدی نهاوند بود که 10 هزار نفر را غربالگری کرده بود  و ملایری ها تقریبا عملکردی 2.5 برابری داشته اند و استاندار آن ها را فاقد عملکرد می خواند.

نایب رئیس خانه احزاب استان با بیان اینکه اظهارات مورد اشاره از سوی استاندار بایستی مستند و مبنی بر آمار موجود باشد، عنوان کرد: چگونه است که غربالگری های صورت گرفته ملایر که کمی نیز از همدان بیشتر بوده است باید مورد سوال و ضعیف خطاب شود و اجازه هیچگونه دفاع از عملکرد آن ها نیز به میان نیاید.

ما بایستی قدردان زحمات داوطلبان جمعیت هلال احمر و این نیروهای تلاشگر و صادق باشیم و در حفظ آن ها کوشا نه اینکه با بی توجهی و بی حرمتی به آن ها از کنارشان گذر کنیم.

وی با بیان نقش اخلاق در یک جامعه عنوان کرد: اگر جامعه ای توسعه را بدون در نظر گرفتن اخلاق قصد بر پیمودن کند، فاقد ارزش است.

 

بی محابا صحبت کردن از معضلات استان است

ریاست فراکسیون آسیایی اواسپرت با اشاره به اینکه نمی توان استان را با شعار اداره کرد، گفت: تاکیدی بر بومی بودن و یا نبودن مدیران استان ندارم، اما مگر نه این است همین تعداد غیربومی که استاندار منصوب کرده اند استان را در ید خود دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیر بایستی در کنار امور مرتبط به مدیریت خود همواره دارای نگاهی فلسفی، اخلاقی و معنوی رابه کار گیرد ، مطرح کرد: با کاربست آموزه های اخلاقی و علمی است که می توان جامعه ای را سعادتمند و در راستای حق جویی  و رسیدن به پروردگار متعال سوق داد.

کارخانه ای با اشاره به موارد ذکر شده عنوان کرد: بی محابا صحبت کردن از معضلات استان است و با توجه به موضوعات رخ داده و بی حرمتی به وجود آمده نسبت به جمعیت خدوم و فداکار و نیروهای داوطلب صادق این نهاد از سمت خود کناره گیری کرده و استعفای خود را اعلام کردم.

وی سخنان خود را با این شعر پایان بخشید:

ایها الناس شما را به خدا سر باشید     آسمان سهم شماهاست کبوتر باشید

خاک محدوده تنگ است بالا بروید     حس پرواز قشنگ است بالا بروید

استعفای کارخانه ای

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه