English

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان:

ارتقا سطح کیفی آشنایی با امام رضا(ع) از اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع) و خاندان ایشان از دیگر اهداف جشنواره کتابخوانی رضوی است.

ارتقا سطح کیفی آشنایی با امام رضا(ع) از اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد مخدومی بعداز ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار داشت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی 12 عنوان کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزاری در حال برگزاری است و مهلت شرکت در جشنواره تا 9 خردادماه سال 99 است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان عنوان کرد: این جشنواره دهمین توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد برگزار می شود.

مخدومی بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به ویژه امام رضا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت کتابخانه های عمومی با وجود شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به رغم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، نخستین گام‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشته و با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، امکان مشارکت در بخش‌های مختلف خود را در این بستر فراهم کرده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان، با بیان اینکه خانواده‌ها و علاقمندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این جشنواره مشارکت کنند، گفت: ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع) و خاندان ایشان از دیگر اهداف جشنواره مذکور است.

وی یادآوری کرد: مطابق روند برگزاری جشنواره در دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه می شود که در دوره دهم کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام هادی(ع) به عنوان بخش ویژه در نظر گرفته شده است.

مخدومی به منابع دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: در فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، 12 کتاب در سه رده سنی کودک«4 تا 12 سال»، نوجوان«13 تا 17 سال» و جوان و بزرگسال«18 سال به بالا» معرفی شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان، کتاب‌های «گنبد خورشید»، «زندگی حضرت معصومه(س)» و «ده قصه از امام هادی(ع) برای بچه‌ها» را ویژه رده سنی کودک عنوان و اضافه کرد: در رده سنی نوجوان کتاب های «ستاره من»، «نشانه‌ها» و «مژده گل» و در رده سنی جوان و بزرگسال نیز آثاری تحت عنوان «امام رضا(ع): تاریخ و سیره»، «امام رضا(ع) و ایران»، «بر مدار آفتاب»، «شاهچراغ(ع)»، «خورشید رهنمای» و «حکمت‌های نقوی» معرفی شده است.

وی بخش های مختلف جشنواره دهم رضوی را در سه بخش «فردی»، «گروهی» و «خانوادگی» عنوان و اعلام کرد: علاقمندان می‌توانند با مطالعه منابع معرفی شده، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی به شیوه الکترونیکی در جشنواره شرکت کرده و به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی«www.samakpl.ir»  و یا سایت جشنواره به نشانی «www.razavi.iranpl.ir» مراجعه کنند.

مخدومی از برگزاری مراسم اختتامیه در دو سطح ملی و شهرستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزیدگان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی در بخش های مختلف کودک، نوجوان، بزرگسال خانوادگی و بخش ویژه فعالیت های گروهی با اهدای هدیه نقدی از 2.5 میلیون تا 16 میلیون ریال از آنها تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به تعطیلی کتابخانه های عمومی استان در راستای پیشگیری از شیوع  ویروس کرونا، اظهار کرد: فضای مجازی فرصت مغتنمی برای فعالیت های فرهنگی همکاران ما فراهم کرده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: تا زمان عادی شدن شرایط و بازگشایی کتابخانه های عمومی، فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی در فضای مجازی ادامه خواهد داشت و علاقه مندان به کتابخوانی می توانند با شرکت در پویش های کتابخوانی مجازی از خدمات کتابخوانی بهره مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه