English

محفاظت از منابع آب با تنگناهایی رو به رو است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای یزد گفت: حفاظت از منابع آب با تنگناهایی رو به رو است و طرح های غیرسازه ای همانند طرح های سازه ای قابل لمس و افتتاح نیست.

محفاظت از منابع آب با تنگناهایی رو به رو است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جواد منصوری معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای یزد افزود: در سنوات گذشته اغلب فعالیت ها، اقدامات سازه ای به شمار می رفت اما با گذشت زمان و در سال های بعد، مدیریت منابع آب در کنار طرح های سازه ای به طرح های غیرسازه ای نظیر طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب نیز معطوف شد.

وی با بیان این که حفاظت از منابع آب با تنگناهایی رو به رو است و طرح های غیرسازه ای همانند طرح های سازه ای قابل لمس و افتتاح نیست، گفت: این طرح ها اگرچه به نظر مشهود نیستند اما پایدار و ماندگارند و لازمه آن نیز حرکت های جهادی و عزم جمعی است.

وی به دستورالعمل اجرایی تشکیل شورای حفاظت از منابع آب در سال ۱۳۸۷ اشاره و خاطرنشان کرد: دستورالعمل اجرایی تشکیل شورای حفاظت در آن سال ها مورد استقبال قرار نگرفت تا اینکه از سال ۹۳ این شورا همزمان با طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، با جدیت بیشتری فعالیت خود را از سر گرفت و با همگرایی تمام دستگاههای اجرایی استان آغاز بکار کرد.

منصوری گفت: تنگناهای ما پیشی گرفتن سرعت روند کاهش منابع آب بر اقدامات ترمیمی، کم بودن فرصت ترمیم تا نقطه بدون بازگشت، عدم هماهنگی کافی بین ارگان های مرتبط با مسئله کاهش منابع آب،  وجود سیاست های متناقض، وابستگی بیشتر راهکارها به امتیازات دولتی،  کمرنگ شدن مدیریت مشارکتی و مصرف گرایی است.

وی تصریح کرد: در خصوص مصرف گرایی، برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNIP) اعلام کرد که ۸۳ درصد از زمین های کشاورزی جهان به تولید گوشت یعنی کشت علوفه برای دام و تولید فرآورده های لبنی اختصاص پیدا می کند که این مصرف گرایی در دنیا،  کشور و نیز استان اتفاق افتاده و باعث افزایش مصرف آب شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه