English

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد:

دستگیری کلاهبردار متواری سایت دیوار در اصفهان / اعتراف به۱۱۰ فقره کلاهبرداری

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری کلاهبردار متواری سایت دیوار واعتراف به110 فقره کلاهبرداری در اصفهان خبر داد.

دستگیری کلاهبردار متواری سایت دیوار در اصفهان / اعتراف به110 فقره کلاهبرداری

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ حسین ترکیان گفت: فردی که از فروشندگان کالا در سایت دیوار کلاهبرداری می کرد و دارای 110 فقره پرونده کلاهبرداری بود توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: شاکیان، اقدام به ثبت آگهی فروش یک عدد یخچال و یک عدد کولر گازی و 2 تخته فرش ابریشمی به ارزش 850 میلیون ریال در سایت دیوار کرده و فردی طی تماس با آن ها اعلام می کند قصد خرید کالاها را دارد و آنان را جهت انتقال کالاها به منزلش راهنمایی می کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: متهم پس از تحویل گرفتن کالاها فروشندگان را مقابل درب منزل برای آوردن مبلغ مورد نظر منتظر می گذارد و در این حین کالاها را از درب دیگری سوار خودرو کرده و از محل متواری می شود و خریداران پس از مدتی انتظار متوجه متواری شدن فروشنده و کلاهبرداری صورت گرفته می شوند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهم برای عملی کردن نقشه خود اقدام به اجاره کردن منازلی که دارای دو درب مجزا بودند به صورت ساعتی می کرده اظهار داشت: کارآگاهان با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی هویت اصلی متهم را شناسایی کرده و در یک عملیات ویژه و ضربتی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته و استعلام های انجام یافته مشخص شد متهم دارای 110 فقره پرونده کلاهبرداری است به گونه ای که در یکی از شعبات کیفری استان به 6 فقره پرونده و هر کدام8 سال حبس محکوم شده و در شعبه ای دیگر نیز دارای 67 نفر شاکی است .

وی تصریح کرد: در اکثر پرونده ها متهم ابتدا اقدام به درخواست خرید کالا از مال باختگان کرده و پس از دریافت کالا بدون پرداخت وجهی از محل متواری می شده است.

سرهنگ ترکیان، عدم آشنایی به قانون و مقررات خرید و فروش در فضای مجازی   و اعتماد بی جا و بدون بررسی و استعلام لازم و تحویل کالا بدون دریافت وجه آن به خریداران غیر واقعی را از جمله زمینه های وقوع این گونه کلاهبرداری ها عنوان کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص اجاره منازل به افراد مجرم و کلاهبردار نیز هشدار داد و اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد سود جو بدون هیچگونه قانون و ضابطه ای منازل خود را بصورت ساعتی و یا روزانه اجاره می دهند که علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی باعث بهره برداری مجرمان و کلاهبرداران می شود بنابر این لازم است تا به این افراد هشدار دهیم که آن ها هم به نوعی در وقوع جرایم در منازلشان شریک هستند و بایستی در برابر قانون پاسخگو باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه