English

یادداشت؛

حرف های برای ویترین

همه ساله از سوی مسئولان سخنرانی های حماسی، احساسی و هیجانی درباره هفته جوان می شنویم. آنها و نزدیکانشان می خواهند وانمود کنند که به فکر جوانان این مرز بوم هستند، اما به یاد جوانان بودن تاریخ انقضا دارد.

حرف های برای ویترین

امیدبایرام زاده _ خبرگزاری موج، همه ساله از سوی مسئولان سخنرانی های حماسی، احساسی و هیجانی درباره هفته جوان می شنویم. آنها و نزدیکانشان می خواهند وانمود کنند که به فکر جوانان این مرز بوم هستند، اما به یاد جوانان بودن تاریخ انقضا دارد.

مجددا بعد از پایان هفته جوان، این موضوع در آرشیو برنامه های کاری مدیران بایگانی می شود برای سال آینده، تا دوباره در چنین روزی آن سخنان شیک و مجلسی را در رسانه ها و یا در مراسم ها تکرار کنند.

مسئولان برخی از جمله ها را آن قدر تکرار کرده اند که جذابیت و شیرینی خود را از دست داده، زیرا مدیران شعاری بر این باور هستند که اگر بگویند کشور را جوانان باید مدیریت کنند از فردا صبح شاهد آن خواهیم بود که همه مدیران استانی و کابینه دولت به دست جوانان افتاده است.

این موضوع شاید در عالم سینمای هالیوودی قابل اجرا باشد ولی در دنیای پیچیده سیاست امکان پذیرنیست. از آنجایی که این مدیران به فکر آینده خود هستند، این نوع مصاحبه ها را برای ایام انتخابات رزمه سازی می کنند تا در وقت تعیین شده دوباره بازنشر شود.

بله، باید کشور به دست جوانان مدیریت شود، اما آیا تشنگان شهرت و قدرت اجازه ورود جوانان را به عرصه مدیریت کشور خواهند داد یا اینکه جوانان  برای پله شدن در عرصه سیاست مناسب هستند و نقش آنها صرفا در حنجره ای خام برای همایش ها و تبلیغات انتخاباتی خلاصه شده است.

برخی از مدیران آن قدر علاقه مند قدرت هستند که دیگر برایشان چپ و راست معنا ندارد از دوران سازندگی مرحوم هاشمی رفسنجانی تا دولت مهرورزی دکتر محمود احمدی نژاد در عرصه مدیریت حضور داشتند و در دولت حسن روحانی هم خیلی تلاش کردند که بتواند منصبی را به دست آورند، حتی چند نفر را هم برای میانجگیری جهت ماندن در دولت تدبیر و امید واسطه کردند اما نشد که نشد.حالا با وجود این مدیران مادام العمر، آیا جوانان می تواند وارد عرصه مدیریتی شوند؟

اصول حرفه ای آن است که جوانان باید در کنار مدیران باتجربه آموزش ببیند، نه اینکه برخی افراد از جوانان به عنوان پادوی سیاسی استفاده کرده و نوچه پروی مدرن را در آنها نهادینه کنند. متاسفانه این روز ها شاهد این رویه غلط در جامعه هستیم و شیوع آن بیشتر از ویروس کرونا است.

همان طوری که نمی شود اقتصاد کشور را با شعار سیاسی ترمیم کرد مشکلات جوانان هم با مصاحبه های دسته دوم و زرد قابل درمان نیست و این نسخه ها دیگر شفا نمی بخشند، شاید در دهه های گذشته این صحبت های فیک خریدار بسیاری داشت ولی امروز با ورود شبکه های اجتماعی مردم و جوانان به راحتی متوجه می شوند کسی که وعده داده آیا می تواند وعده خود را عملی کند یا خیر!

گام دوم انقلاب با وجود این نوع مدیران مادالم العمر اجرایی نخواهد شد حتی قانون مجلس هم نتوانست برخی از بازنشستگان را از میزهای مدیریتی مرخص کند، برخی نیز به قدری ریشه انداخته اند که شاید فقط عزرائیل می تواند حکم بازنشستگی آنها را صادر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه