English

علی صالحی خبر داد؛

رهایی زندانیان محکوم به قصاص از چوبه دار در شرق هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از ایجاد صلح و سازش در دو پرونده نزاع منجر به قتل عمد در شرق این استان خبر داد.

رهایی زندانیان محکوم به قصاص از چوبه دار در شرق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص بیان داشت: در نتیجه همت و تلاش چندین ساله  اعضای شورای حل اختلاف شهر هشتبندی از توابع شهرستان میناب دو فقره پرونده قتل عمدی در این منطقه منجر به صلح و سازش شد.

صالحی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از این دو  پرونده مربوط به ارتکاب قتل در هجده سال پیش و دیگری، ۱۵ سال قبل بوده که در نهایت با جلب رضایت اولیاء دم  و اعلام بخشش آنها با قبول صلح و سازش مختومه شد.

این مقام قضایی در خصوص جزئیات این پرونده ها اظهار داشت: در پی وقوع قتلی در سال ۱۳۸۰ پرونده ای با این عنوان در مرجع قضایی تشکیل و پس از  دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی  منجر به صدور حکم قصاص شد که متعاقب آن در سال ۱۳۸۳ نیز قتل دیگری به تلافی قتل اول به وقوع پیوست که سبب افزایش نگرانی ها  در میان مردم منطقه شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و پس از دستگیری قاتل پرونده دوم، شورای حل اختلاف بر اساس وظایف ذاتی خود مبنی بر اصلاح ذات البین به این موضوع ورود کرد و با همکاری معتمدان و ریش سفیدان منطقه و برگزاری جلسات متعدد با اولیاء دم هر دو پرونده؛ موفق به اخذ رضایت و برقراری صلح و سازش بین طرفین و تحکیم آرامش و امنیت منطقه شد.

وی درپایان گفت: خوشبختانه شورای حل اختلاف استان هرمزگان در سال ۱۳۹۸ با حرکتی جهادی؛ موفق به برقراری صلح و سازش در تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۶ فقره پرونده شده است که مصمم هستیم این حرکت خدا پسندانه و ارزشمند با قوت و تلاشی مضاعف در سال  نیز تداوم پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه