English

رئیس دانشگاه قم:

دستاوردهای علمی و پژوهشی و رشد فناوری نقش مهمی در جهش تولید دارد

عضو خبرگان رهبری گفت: دستاوردهای علمی و پژوهشی و رشد فناوری نقش مهمی در جهش تولید دارد و باید از چنین ظرفیت‌هایی به نفع تولید و اشتغال حمایت کرد.

دستاوردهای علمی و پژوهشی و رشد فناوری نقش مهمی در جهش تولید دارد

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرگزاری موج قم، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سال جدید اظهار کرد: امسال را نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به شرایط اقتصادی کشور با نام جهش تولید ، نامگذاری کردند و این شعاری مناسب در مسیر رشد و شکوفایی است و باید آن را به بهترین نحو تحقق بخشیم.

رئیس دانشگاه قم افزود: باید بسترها و ظرفیت‌های لازم در جهت تحقق جهش تولید فراهم شود و دولت و بخش خصوصی به جایگاه و رسالت خود در این عرصه واقف باشند.

وی تصریح کرد: در این راستا دستاوردهای علمی و پژوهشی و رشد فناوری نقش مهمی در جهش تولید دارد و باید از چنین ظرفیت‌هایی به نفع تولید و اشتغال حمایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: همچنین ایجاد پیوند میان علم و صنعت، بخش زیادی از نیازهای داخلی کشور را تامین می‌کند و دستاوردهای اقتصادی فراوانی به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان علمی و صنعتی باید در تعامل با یکدیگر، مشکلات فعلی را رفع کنند و با علم و فناوری در جهت تولید قدم بردارند تا بتوانیم صنایع مهم و کاربردی را احیا کرده و آن را توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه قم گفت: اگر چه در شرایط تحریم ظالمانه قرار داریم و با انبوهی از مشکلات و دغدغه‌ها مواجه هستیم، اما با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نیروهای نخبه و توانمند و متخصص می‌توان بخش زیادی از مشکلات اقتصادی را از میان برد.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بالنده در کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که می‌توانند براساس نیازهای داخلی، نقش مهمی در جهش تولید ایفاء کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از گام‌های مهم در تحقق جهش تولید، کاهش هزینه‌های فعالیت‌های تولیدی است که در این باره یافته‌های علمی و پژوهشی در صنعت، موجب کاهش این هزینه‌ها می‌شود.

وی افزود: ارتقای کیفیت تولیدات داخلی نیز از دیگر دغدغه‌هایی است که باید به آن توجه داشت تا در بازار داخلی و خارجی، جایگاه خوبی در عرضه تولیدات به دست بیاوریم.

رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: ما به شتاب علمی و پژوهشی نیاز داریم تا با پیشرفت‌های چشمگیر در این عرصه، بتوانیم در جهش تولید حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی اظهار داشت: کشور ما دارای ظرفیت عظیمی از جوانان نخبه و توانمند و تواناست و این ظرفیت مهمی را نباید دست کم گرفت، بلکه باید استعداد و توان علمی و فنی این جوانان را باور کرد و با استفاده از این ظرفیت‌ها در جریان تولید به بهره وری خوبی دست یافت.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: حمایت‌های مالی از طرح‌های علمی و پژوهشی و رفع موانع تولید و کنار رفتن قوانین سخت‌گیرانه تولید و تعامل میان بخش‌های حاکمیتی و بخش خصوصی و نهادها و مراکز علمی می‌تواند جهش تولید را امکان پذیر کند و ما را به رشد، تعالی و پیشرفت و توسعه برساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه