English

سر ریز شدن سدهای کردستان آغاز شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از سر ریز شدن سدهای کردستان خبر داد وگفت تا پایان فروردین ماه کلیه های سدها ظرفیت آنها پرخواهد شد.

سر ریز شدن سدهای کردستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، عرفان مومن‌پور بعداز ظهر امروز جمعه با اعلام این مطلب در جمع رسانه های کردستان و با بیان اینکه از 16 سدی که در استان آبگیری شده‌اند، هشت سد در حال بهره‌برداری است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین چند سد دیگر استان نیز 100 درصد پر شوند و سرریز کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: به دنبال بارندگی‌های قابل توجه در چند روز اخیر، سدهای بانه، زریبار مریوان و سورال دهگلان 100 درصد پر شده و سرریز کردند.

وی به مدیریت آب ورودی و خروجی و نرم بودن سرریز سدهای ذکر شده در استان اشاره و اضافه کرد: در سدهای سرریز شده تخلیه‌هایی انجام می‌دهیم و تلاش داریم آب را در تراز بالا نگه داریم، چرا که این قسمت از سدها از کیفیت بهتری برای شرب برخوردار هستند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه هفت سد استان در مجموع بالای 88 درصد پرشدگی دارند، یادآور شد: در حال حاضر 90 درصد سد قشلاق، 91 درصد سدگاران، 88 درصد گاوشان، 85 درصد تلوار، 72 درصد سد آزاد و 71 درصد سد عباس‌آباد بانه پر شده است.

مومن‌پور مجموع آب موجود در مخازن سدهای استان کردستان را یک هزار و 900 میلیون مترمکعب معادل 72.5 درصد مخازن سدها اعلام کرد و گفت: سد سنگ سیاه 66 درصد، چراغ ویس سقز 37 درصد، زیویه37 درصد، سیازاخ 11 درصد، بوکان 77 درصد و سد قوچم 16 درصد آب دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه