English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد:

بزرگترین کمک مردم برای قطع زنجیره ویروس کرونا ماندن در خانه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تنها راه موثر و کارآمد را در جهت مقابله با ویروس کرونا درحال حاضر ماندن مردم در خانه عنوان نمود.

بزرگترین کمک مردم برای قطع زنجیره ویروس کرونا ماندن در خانه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، فرزین رضایی صبح امروز پنجشنبه بابیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: بیمارستان‌های استان بشدت به اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و دیگر تجهیزات پزشکی نیاز داشتند که بخش بزرگی از آن توسط تولیدکنندگان خیر تامین شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اثر روانی بسیار مطلوب این کمک ها اضافه کرد: کمک های خیرین نشان از همبستگی مردم در رفع بلایا و کمک به افزایش سرمایه اجتماعی است.

رضاعی با بیان اینکه مردم هم می توانند با ارتباط گرفتن با انجمن‌های خیریه و خیرین سلامت، کمک‌های خود را بسته به نیاز بیمارستان ها اهدا کنند، افزود: البته بزرگترین کمک مردم در حال حاضر ماندن در خانه برای قطع زنجیره ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه باور غلطی وجود دارد که کودکان به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند، یادآور شد: در حال حاضر سه کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بعثت سنندج بستری هستند.

رضاعی تاکید کرد: کودکان تنها آسیب پذیری کمتری در قبال بیماری دارند ولی این به معنای عدم ابتلای آنان به این بیماری نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به درصد رشد بیماری در استان هم اشاره کرد و گفت: اگر مردم رعایت نکنند به رشد نگران کننده بیماری می‌رسیم لذا کنترل این شرایط تنها به رفتار مردم و رعایت توصیه ها و هشدارهای بهداشتی بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، تاکنون 750 نمونه آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در کردستان گرفته شده که از این تعداد نتیجه 297 مورد آزمایش مثبت و 391 مورد هم منفی بوده و جواب آزمایش 62 نفر هنوز مشخص نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه