English

مرضیه سی سی پور در گفتگو با موج؛

بارش های سنگین در راه هرمزگان/پرهیز از تردد در حریم رودخانه های فصلی

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: طی روزهای 2 و 3 فروردین 99 با فعالیت سامانه ناپایدار بارشی، رگبار باران و رعد و برق، پیش بینی می‌شود لذا توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری شود.

بارش های سنگین در راه هرمزگان/پرهیز از تردد در حریم رودخانه های فصلی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مرضیه سی سی پور کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار موج با اشاره به اینکه روز جمعه، شرایط جوی و دریایی پایداری برروی استان حاکم خواهد شد، گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه، 2 و 3 فروردین 99 با نفوذ و فعالیت سامانه ناپایدار بارشی افزایش ابر و رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ و افزایش لحظه ای سرعت وزش باد پیش بینی می شود، که آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی را به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برای نیمه غربی استان و خلیج فارس رگبار باران با احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی می شود. 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، افزود: توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری شود. 

وی ادامه داد: اوج فعالیت این سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر و شب شنبه و همچنین طی روز یکشنبه پیش بینی می شود و احتمال تقویت آن نیز وجود دارد. 

سی سی پور با اشاره به اینکه دریا طی روزهای پنجشنبه و جمعه کمی مواج خواهد بود، تشریح کرد: دریا همچنین طی روزهای شنبه و صبح یکشنبه با وزش بادهای جنوب شرقی متلاطم و از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه با افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی و غربی، مواج پیش بینی شده لذا توصیه می شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت پذیرد.

وی گفت: از نظر دمایی، تا روز یکشنبه افزایش دمای کمینه و افزایش رطوبت نسبی هوا و از روز دوشنبه چهرم فروردین ماه، کاهش دما پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تغییرات احتمالی در الگوهای هواشناسی، مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه