English

پنهان کاری در رابطه با اعلام آمارمبتلایان به کرونا محلی از اعراب ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اهداف مشخص کانال های معاند افزود: دلیلی برای پنهان کاری آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان نمیبینیم.

پنهان کاری در رابطه با اعلام آمارمبتلایان به کرونا محلی از اعراب ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، دکتر هومن قصری با بیان این مطلب اظهار داشت: در پاسخ به برخی رسانه‌های معاند و تشویش‌گران اذهان عمومی مبنی بر اینکه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار مبتلایان به ویروس‌کرونا در استان مخفی می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان بستری هستند و خانواده‌های آنان از وضعیت‌ بستری و ترخیص آنها آگاهی دارند لذا دلیل و موضوعی برای پنهان کاری در این رابطه وجود ندارد. 

وی تاکید کرد: هرکس ادعای بستری‌شدن یا ترخیص افراد مشکوک و مبتلا به کرونا را در استان دارد اسامی را مستند اعلام کند و در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:  آمار بر اساس تعداد بیماران بستری در تمام بیمارستان‌های دارای بخش کرونا در سطح استان بوده که برای همه پرسنل و مسؤولین شهرستان‌ها و حتی سازمان‌های بیمه‌گر روشن و واضح است.

وی اذعان داشت: کم نشان‌دادن آمار و مخفی‌کردن تعداد بیماران هیچ نفعی به حال کسی ندارد و چه‌بسا برای به خطر انداختن جان دیگران از لحاظ شیوع، واگیری  و گسترش بیشتر این ویروس خطرناک هم باشد.

 قصری با بیان اینکه  برابر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت افراد دارای تست کرونای مثبت که فوت نموده‌اند به عنوان تلفات انسانی این بیماری در نظر گرفته می‌شود، لذا مرگ و میرهای روزانه افراد به دلایل مختلف از جمله بیماری‌های مزمن، سرطان،  کهولت سن، سکته قلبی، مغزی و تصادفات و ... جزء مرگ و میرهای مربوط به کرونا نیست که این موضوع در همه افراد معلوم و مشخص است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد کج‌اندیش سایر مرگ و میرهای روزمره را  که در گذشته و قبل از شیوع کرونا در آرامستان‌های استان به خاک سپرده می‌شوند به کرونا ربط می‌دهند و به زعم خود به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا اضافه و به نوعی سیاه‌نمایی می‌کنند انگار  غیر از کرونا هیچ علت مرگ و میری در استان وجود ندارد.

قصری با اشاره به تلاش جهادگران بی‌ادعای عرصه سلامت تصریح کرد: در حالی‌که  بهترین فرزندان این آب و خاک با تحصیلات عالیه در حال مبارزه با این بیماری مهلک و خطرناک هستند گروهی از افراد کج‌اندیش بر ضد این جان‌برکفان سفیدپوش عرصه سلامت با این شایعات جوسازی کرده و می‌خواهند موجبات دلسردی این نیروهای خدوم را که همانا از اهداف اصلی دشمنان این مرزبوم است فراهم  نمایند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود اخبار مربوط به آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونا ویروس را فقط از منابع رسمی و رسانه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی دریافت نمایند و از شایعه‌پراکنی در این خصوص پرهیز کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه