English

اعضای شورای اسلامی شهرهای غرب مازندران:

مردم در خانه بمانند تا از سرعت انتقال کرونا جلوگیری شود

جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرهای غرب استان مازندران معتقد هستند تنها راه جلوگیری از سرعت انتقال کرونا ویروس ماندن مردم در منزل است که این مهم باید جدی گرفته شود.

مردم در خانه بمانند تا از سرعت انتقال کرونا جلوگیری شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، اعضای شورای اسلامی شهرهای غرب مازندران بیان داشتند: ورودی های استان مازندران باید به جدیت کنترل شود و از ورود مسافران بیمار جلوگیری گردد و شهرها خودجوش قرنطینه شوند.

 

شهروندان نوشهر به کمپین در خانه می مانیم بپیوندند

عضو شورای اسلامی شهر نوشهر گفت: از شهروندان نوشهری درخواست داریم به کمپین در خانه بمانیم بپیوندند زیرا بهترین راه مقابله با ویروس کرونا در خانه ماندن است.

جمیله هاشمی اظهار داشت : بهترین راهکار جهت حفظ سلامت شهروندان تردد کمتر در محیط های عمومی است و از شهروندان درخواست میکنم حتی المقدور از منازل خود خارج نشوند.

وی ادامه داد : اکثر ادارات مجهز به سیستم الکترونیک و ارتباطات مجازی هستند که خود میتواند روشی برای مراجعات کمتر حضوری به ادارات باشد و شهروندان نیز سعی کنند کارهایی که دارای اولویت کمتری هستند را به بعد موکول کنند.

هاشمی بیان داشت : آنجه که وظیفه مدیریت شهری است اهم از ضدعفونی کردن معابر و خیاباهای شهر با جلسات فوق العاده بررسی  وحداقل کاری است که میتوان در این زمان برای مردم عزیز شهرانجام داد.از مردم شریف هم انتطار میرود که موارد ایمنی را رعایت نمایند

وی تصریح کرد : مقابله با شیوع ویروس کرونا بیش از هرچیز نیازمند امنیت روانی و آرامش عمومی است و در این صورت میتوان با رعایت بهداشت عمومی از سوی افراد امیدواربود و جامعه رو همگام و همراه کرد.

 

جاده چالوس تا پایان بحران کرونایی مسدود شود

رئیس شورای اسلامی شهر مرزن آباد گفت: یکی از اقدامات مهمی که باید در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام دادن مسدود بودن جاده چالوس تا پایان بحران کرونایی است.

علی مقیمی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و نظر به اهمیت سلامت همگانی و حفط سلامت پرسنل ، ابتدا با حفظ روحیه فردی افراد شاغل در ادارات و نهادها در رویارویی و پاسخگویی رعایت مسائل توصیه شده بهداشتی برای پیشگیری از انتقال ، ضد عفونی کردن وسایل عمومی و شخص در محل کار ، حضور حداقلی کارکنان و تشویق متقاضیان و ارباب رجوع به پیگیری از طریق وسایل ارتباطی از قبیل تماس تلفنی و فضای مجازی انجام شود.

وی ادامه داد: حضور مسئولین از جمله کادر نظام پزشکی ، مدیران ارشد کشوری و مدیران دستگاه های خدمات رسان در صف اول و رویارویی این عزیزان با همه اقشار درصد خطر ابتلا را بیشتر کرده که هموطنان شریف و بزرگوار با درک این شرایط برای خادمان خود آرزوی صحت و سلامتی کنند .

مقیمی تاکید کرد : شهرداری همه روزه نسبت به ضد عفونی سطح شهر ، ادارات و نهاد ها ، تاکسی برون شهری ، سرویس های بهداشتی و مکان های عمومی و خصوصی که افراد مراجعه می کنند اقدام کرده و نسبت به خرید 2500 لیتر مواد ضد عفونی کننده ، دو هزار عدد ماسک ، دستکش لاتکس ، چکمه و لباس یکسره برای واحدهای خدمات رسان شهرداری اقدام و با خودروهای آتش نشانی ، کامیونت مخصوص شستشو و پمپ های دوشی نسبت به ضد عفونی اقدام می کند .

 

بهترین روش مقابله با ویروس کرونا در منزل ماندن است

عضو شورای اسلامی شهر چالوس گفت: بهترین روش مقابله با ویروس کرونا این است که شهروندان در منازل خود بمانند و از حضور در شهر خودداری کنند.

جعفر کیا لاشکی اظهار داشت:  بسیاری از مردم شریف چالوس نسبت به افرادی که در این تعطیلات به مسافرت رفتند واکنش انتقادی تندی نشان دادند لذا مسافرت به شمال ایران، آن هم در این اوضاع بسیار کار اشتباهی بوده است و فقط به انتشار این ویروس کمک می شود.

وی ادامه داد : تعطیلی و غیر فعال نمودن مدارس،دانشگاهها و ......برای این است که مردم خود را در خانه قرنطینه کنند،اما افزایش سفر تواما افزایش شیوع ویروس کرونا را درشهرهای شمالی بهمراه دارد.

کیا لاشکی اذعان داشت : افزایش سفر به شمال باعث افزایش جمیعت در نقطه‌ای می‌شود که قادر به کنترل این حد از جمعیت نیست و در چنین شرایطی به راحتی بیماری شیوع پیدا می‌کند.

وی گفت : این سفرها باعث افزایش جمعیت در اماکن عمومی،مراکزخرید،رستورانهاو...می‌شود که این موضوع نیز به بحران کرونا کمک می‌کند و این را باید بدانیم که این تعطیلات برای مسافرت و تفریح نیست بلکه برای ایمن نگهداشتن خود و خانواده در مقابل ویروس مهلک کرونا است.

وی گفت: پیشنهاد می شود اما در جهت جبران خسارات متحمل شده به اصناف و ایجاد روحیه شاد و پرانرژی برای مردم تعطیلات چند روزه ای پس از رهایی از این بحران ویروسی درنظر گرفته شود تا عموم مردم بتوانند به تجدید قوا و روحیه در جهت فعالیت و توسعه بپردازند.

کیا لاشکی تصریح کرد : چالوسی ها همیشه به مهمان نوازی معروف بوده اند و حضور میلیونی مسافران و گردشگران به شهرستان بویژه در ایام تعطیلات نوروز و تابستان دلیلی بر این مدعا است اما شرایط خاص این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا ، منجر به این شده چالوسی های مهربان در جهت جلوگیری و کنترل این بیماری خطرناک، از پذیرش مهمانان بویژه در ایام تعطیلات قبل و حین نوروز پرهیز نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر چالوس تصریح کرد : شهرستان در شرایط عادی با کمبود سرانه فیزیکی درمان و تجهیزات درمانی و پزشک متخصص روبرو است  و در شرایط حاد این مشکل به مراتب بیشتر شده و جوابگوی نیاز درمانی مردم نیست و اگر مهمانان عزیز در این شرایط سفر کنند ، با مخاطره جدی از لحاظ شرایط درمانی مواجه خواهند شد.

کیا لاشکی اذعان داشت : از همه شهروندان عزیز در راستای مهار و کنترل این بیماری عاجزانه تقاضا دارم که تا پایان این بحران در خانه بمانند و از مسافران محترم خواهشمندم تا عادی شدن این وضعیت بحرانی به مازندران سفر نکنند

 

سازمانهای مردم نهاد چالوس در مقابله با شیوع کرونا به میدان بیایند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر چالوس گفت: سازمان های مردم نهاد مختلفی در شهرستان چالوس فعالیت دارند که در مقابله با شیوع بیماری کرونا ضروری است به میدان بیایند.

صابر سام دلیری بیان داشت: سازمان های مردم نهاد شهرستان چالوس در تمامی بحران ها و پس از بحران اقدامات خوبی انجام داده اند و لذا فعالیت آنها در بحران کرونایی نیز می تواند موثر واقع شود.

وی ادامه داد: چند سازمان مردم نهاد از ابتدای بحران کرونا در سطح شهر چالوس فعالیت هایی داشتند که نیاز است به تعداد آنها افزوده شود.

سام دلیری تاکید کرد : به نظر بنده امروز فضای مجازی فراگیرترین رسانه در دل جامعه و خانواده هاست که می تواند با ارایه اخبار درست و راهکارهای مناسب بهداشتی هم با سرعت بیشتر و فراگیرتر ،کم هزینه تر و تاثیرگذارتر در این زمینه باشد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر چالوس اذعان داشت:  متاسفانه با توجه به شیوع سریع این ویروس به نظر بنده خود بروشورها با توجه به تماس فیزیکی افراد پخش کننده و نیز شهروندان در صورت عدم رعایت مسایل بهداشتی خود باعث انتقال ویروس خواهد شد و لذا نیاز است متولیان امر نسبت به تهیه کلیپ به صورت مجازی اقدام کنند.

وی گفت : مدیریت شهری هم تا سر حد توان خود در خدمت شهروندان فهیم خواهد بود این را جز وظیفه خود میداند و منتی به شهروندان ما نیست.

سام دلیری گفت : در پایان لازم میدانم با توجه به اینکه افتخار حضور در هیات امنای آرامستان شهر را به عنوان نماینده شورای اسلامی دارم صادقانه عرض می کنم که هر روز گزارش کامل اقدامات آرامستان به بنده داده می شود که کاملا با توجه به سیکل و پروتکل های ارایه شده از طرف نهادهای بهداشتی در تدفین فوت شدگان رعایت می شود و خواهش میکنم از بزرگ نمایی و اخبار نادرست در فضای مجازی که متاسفانه باعث تکدر خاطر شهروندان عزیز میگردد پرهیز گردد.

 

ادارات به صورت شیفت بندی خدمات دهند

عضو شورای اسلامی شهر چالوس گفت: با توجه به ضرورت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس ، ضروری است ادارات و نهادهای شهرستان چالوس به صورت شیفتی به ارایه خدمات بپردازند.

مسعود زندی اظهار داشت: انتقال ویروس کرونا از فرد بیمار به دیگر افراد با سرعت انجام می شود لذا شهروندان تلاش کنند تا آنجایی که نیاز به بیرون نیست در منازل خود بمانند.

وی ادامه داد: شهرداری چالوس با تمام توان از ایتدای بحران کرونا در کنار مردم بوده و نسبت به ضد عفونی شهر و مکانهای عمومی اقدام می کند.

زندی تاکید کرد: همه شهروندان باید نکات بهداشتی که از سوی شبکه بهداشت و درمان ارایه گردید را رعایت کنند تا بتوانیم از ادامه انتقال این ویروس جلوگیری کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه