English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

تست تشخیص ویروس کرونا از چند روز آتی در سنندج انجام خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تجهیز مرکز شهید بروجردی ودر صورت تایید اعتبار سنجی این مرکز از سوی انستیتو پاستور ایران، گفت: از چند روز آینده تست تشخیص ویروس کرونا در سنندج انجام خواهد شد.

 تست تشخیص ویروس کرونا  از چند روز آتی در سنندج انجام خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، فرزین رضاعی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری با رسانه های استان در سنندج اظهار داشت: 6 مورد از مبتلایان مثبت به کرونا در کردستان در بیمارستان سقز، 2 مورد در بانه، 2 مورد در سنندج که یکی از آنها از شهرستان کامیاران منتقل شده، بستری هستند که از این تعداد پنج نفر زن و پنج نفر هم مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه این 10 نفری که ابتلای آنها به ویروس کرونا قطعی است در گروه سنی 45 تا 92 سال قرار دارند، اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا 172 مورد بیمار تنفسی حاد در بیمارستان های استان بستری شده و در حال حاضر 73 مورد بستری داریم که دارای علائم تنفسی حاد و شک به ابتلای به کرونا در آنها وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون 100 مورد نمونه به تهران ارسال کردیم، افزود: از این تعداد آزمایش 46 مورد منفی و 10 مورد هم مثبت بود و 44 مورد هم نتیجه آن هنوز اعلام نشده است.

رضاعی در پاسخ به سوال نبود ماسک در داروخانه‌های استان یادآور شد: این سوال ما نیز هست و به شدت مشغول تامین آن هستیم.

وی تاکید کرد: همکاران معاونت غذا و دارو برای تولید محلول های ضدعفونی اعلام آمادگی کردند و از آنجا که پایه اصلی تولید این محلول الکل است و در حال حاضر هم الکل پیدا نمی شود این کار تاکنون انجام نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: با سفارش استاندار قرار شده محموله‌ای الکل وارد استان شود تا برای ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های پرتردد مورد استفاده قرار گیرد.

رضاعی گفت: چند واحد تولیدی هم در استان قول دادند خط تولید خود را تغییر دهند و این اتفاق هم با تامین الکل مورد نیاز آنها تحقق پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: ما اکنون در شرایط جنگی قرار داریم و متاسفانه عده ای سودجو در چنین وضعیتی اقدام به احتکار کالاهای مورد نیاز کردند،  این افراد با بازی با جان مردم درصدد درآمدزایی و سودآوری خود هستند که چینن کاری پسندیده جامعه اسلامی نیست.

مردم از حضور در تجمعات واماکن شلوغ خودداری نمایند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: استفاده از ماسک برای افراد سالم در فضاهای باز لازم نیست ولی همه افراد در مکان هایی که تهویه در آنجا کم است باید ماسک بزنند.

رضاعی از همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان تشکر کرد و افزود: همکاری خوبی در تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، نمازهای جمعه، مراسم های عروسی و عزا به منظور کنترل ویروس کرونا در استان انجام شده است.
وی از مردم استان خواست از رفتن به مهمانی و مکان های شلوغ در این روزها پرهیز کنند و علاوه براینکه به هیچ وجه مسافرت را در برنامه خود قرار ندهند و یادآور شد: متاسفانه با خبر شدیم اخیرا تعدادی از خانواده‌های سنندجی به شمال سفر کردند که برگشت این افراد مشکلات زیادی را برای ما فراهم خواهد آورد.

رضاعی اظهار داشت: وزیر بهداشت از تشکیل اکیپ هایی برای پیگیری وضعیت مردم در کشور خبر داد که به هیچ وجه منظور از این اقدام مراجعه به درب منازل نیست بلکه از طریق پرونده الکترونیکی سلامت شهروندان این کار انجام می شود.

رضاعی افزود: سازمان بهداشت جهانی و منابع علمی بر خلاف آنفولانزا برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کووید 19 مصرف هیچ دارویی را تاکنون تایید نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه