English

کشفیات جرائم اینترنتی پلیس فتا ۲۰۵ برابر شد

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در صدر جرائم اینترنتی البرز است.

کشفیات جرائم اینترنتی پلیس فتا 205 برابر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، سرهنگ محمد اقبالی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در ساختمان پلیس فتای استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: پلیس فتا یک پلیس دانش بنیان است و بر اساس ارتقا دانش بنیان دیجیتال عمل می‌کند.

وی افزود:  پلیس فتا یک پلیس جوانی است که فعالیت خوبی را در امر پیشگیری و در امر مقابله داشته است.

رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه غالب مجرمین سایبری دارای تحصیلات دانشگاهی و در محدوده سنی 20 تا 35 سال هستند، بیان کرد: مجرمین سایبری اکثرا نیاز به مالخر ندارند و  در فضای  جرم خود را انجام می‌دهند ولی مجرمین سنتی تحصیلات پایین و برای فروش وسایل خود نیاز به مالخر دارند.

اقبالی با بیان اینکه پلیس فتا فراوانی جرائم را در بستر فضای مجازی در حوزه فرماندهی استان البرز را به سه دسته تقسیم می کنیم، عنوان کرد: بحث اول برداشت غیر مجاز است که جرائمی است که ناخواسته بدون علم و آگاهی مال باخته از حسابش برداشت می‌شود.

 وی دومین جرم فضای مجازی در استان البرز را کلاهبرداری اینترنتی برشمرد و گفت: این جرائم در مواردی مانند خرید و فروش‌های اینترنتی رخ می‌دهد، به یقین استفاده از رمز پویا نقش مهمی در کاهش این قبیل کلاهبرداری‌ها دارد.

اقبالی سومین جرم فضای مجازی در استان را هتک حیثیت اجتماعی دانست و گفت: انتشار عکس، فیلم، صوت و یا مواردی که وجهه اجتماعی یک نفر را خراب کند از جمله این موارد است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه