English

علی اصغر نقی‌ئی مطرح کرد:

کشاورزی؛ قدرت اقتصادی برتر استان همدان/ ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر قدرت اقتصادی بخش کشاورزی در استان همدان از سرمایه گذاری 20 هزار میلیاردی در بخش کشاورزی سخن گفت.

کشاورزی؛ قدرت اقتصادی برتر استان همدان/  20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی‌اصغر نقی‌ئی مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان، در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از خانواده بزرگ کشاورزی گفت: حدود ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود. استان همدان در بسیاری از محصولات مانند گردو ، سیر، سیب زمینی، یونجه و سایر محصولات در کشور سرآمد است. 

نقی‌ئی اظهار کرد: طی کار کارشناسی چند ماهه در بخش کشاورزی مشخص شد  بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان  سرمایه گزاری در زمینه کشاورزی  اعم از زراعت و باغبانی و سایر واحدها در استان صورت گرفته است که در این میان بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان ارزش محصولات فروش و غذایی کشاورزی استان است.

وی افزود: بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومان طرح های در دست احداث و پروانه های تاسیس را داریم که در سیستم نظام مهندسی کشاورزی استان صادر شده است و به زودی به مرحله احداث خواهند رسید که پیش بینی کردیم طی سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. در واقع یک دهم سرمایه گذاری که از بدو خلقت انجام شده اکنون در حال اجرا است. یک روند بسیار تحرکی و توسعه ای در بخش کشاورزی استان ایجاد شده که در سنوات آینده شاهد تقویت بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان بیان کرد: تعداد قابل ملاحظه ای در اتاق سرمایه‌گذاری در انتظار دریافت تایید و معرفی‌نامه مشارکت بانکی را در قالب تسهیلات بانکی از سازمان دریافت کنند. در سنوات آتی شاهد توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی استان خواهیم بود. 

وی تاکید کرد: در ده ماهه نخست سالجاری، ۳۸۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی سرمایه گذاری شده است. سند راهبردی استان با نگاهی کارشناسانه، برنامه ای را برای بخش کشاورزی تدوین کرده است. در این سند سازمان جهاد کشاورزی تعهد دارد که برای 2620 نفر شغل ایجاد کند.

این مقام مسئول اعلام کرد: در ۱۰ ماهه سالجاری، 2466 نفر توسط این سازمان اشتغال ایجاد شده است و پیش بینی ما این است که بیش از 100 درصد در 12 ماه محقق شود که آمار آن در نیمه دوم فروردین ماه منتشر خواهد شد. در ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری پیش‌تر از برنامه حرکت کرده‌ایم.

وی افزود: هم اکنون 124 هکتار گلخانه اجرا شده در استان وجود دارد که سالیان پیش تا کنون اجرا شده است. اکنون ۱۷۰ هکتار طرح گلخانه اجرا شده و در دست اجرا در استان وجود دارد.

وی با اشاره به طرح های در دست اجرا گفت: در طرح فراز هدف ۱۵۰ هکتاری را پیش‌بینی کردیم. در شهرستان‌هایی مانند ملایر و رزن این طرح اجرا خواهد شد.  ۶۵ واحد سردخانه با ظرفیت کامل 200 هزار تن در استان فعالیت می‌‌کنند. ۶۷ طرح سردخانه‌ای با بیش از 200 هزار تن در دست احداث داریم که نشان از حجم بالای تولیدات کشاورزی استان دارد. ما مسیر همه‌جانبه‌ای را در استان داریم و هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استقبال می‌کنیم و تنوع گسترده‌ای در فعالیت‌های کشاورزی داریم. اما گاهی برخی بخش‌ها بر اساس برنامه های وزارت کشاورزی و سند راهبردی استان مانند گلخانه اولویت پیدا می‌کنند. 

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: دو طرح فرنچ فرایز را در شهرستان بهار در دست اجرا داریم. کشتارگاه طیور با ظرفیت بسیار قابل ملاحظه در ابتدای سال ۹۹ با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهیم رسانید. 

وی با تاکید بر اینکه اولویت های بخش کشاورزی استان در سایت بارگزاری شده و برای سرمایه‌گزاران در دسترس قرار گرفته است، اظهار کرد: طرح های گلخانه ای از سوی وزارت خانه و استانداری تاکید شده است. برای احداث گلخانه‌ها تسهیلات ۷ درصد در مناطق محروم و ۹ درصد در مناطق برخوردار ارائه خواهد شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه