English

اسماعیل مکی زاده خبر داد؛

ابقا پرچم ایران در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای موفقیت آمیز فرایند ممیزی مستقل(STCW) با حداقل عدم انطباق خبر داد.

ابقا پرچم ایران در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسماعیل مکی زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با بیان اینکه ممیزی مستقل سازمان بین المللیدریانوردی (IMO) براساس الزامات مرتبط با کنوانسیون بین المللی استاندارد های آموزش، صدور گواهی نامه و نگهبانی دریانوردان (STCW) هرپنج سال یکبار برگزار می شود، اظهار کرد: یکی از اهداف کنوانسیون (STCW)، آموزش موثر و یکسان دریانوردان شاغل در بخش‎های مختلف تجاری ناوگان بین المللی و همچنین پیشگیری از بروز حوادث و سوانح دریایی ناشی از خطای انسانی است.

اسماعیل مکی زاده به اجرای موفقیت آمیز فرایند ممیزی مستقل(STCW) با حداقل عدم انطباق اشاره کرد و گفت: اداره کل امور دریانوردان به عنوان حاکمیت سازمان و اداره استانداردهای آموزش و گواهینامه های اداره کل بنادر و دریانوردی بعنوان نمایندگی سازمان در بندرعباس طی دو روز مورد ممیزی قرارگرفتند که انجام این مهم بسیار موفقیت آمیز و با حداقل عدم انطباق به پایان رسید.

وی انجام این ممیزی را در راستای ابقا پرچم جمهوری اسلامی ایران در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی و با هدف بررسی اعتبار اسناد صادره عنوان کرد و اظهار داشت: انجام این مهم توسط ممیز رسمی (IMO)  مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت و نتایج حاصله به سازمان جهانی دریانوردی ارسال شد.

مکی زاده افزود: علاوه بر اداره استاندار های آموزشی و گواهینامه های دریانوردی استان هرمزگان به عنوان  دستگاه نظارت منتخب یکی از مراکز آموزشی این استان نیز انتخاب و در فرآیند ممیزی  قرار گرفت .

استان هرمزگان با برخورداری از ۲۲۰۰ کلیومتر مرز دریایی (با احتساب جزایر ) و حدود ۳۳ هزار دریانورد به عنوان مهمترین استان دریایی کشور نقش بسیار مهمی را در صنعت حمل و نقل دریایی ایفا می کند.

 وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طی سال های اخیر با مشارکت مراکز آموزش دریانوردی بخش خصوصی ضمن توسعه امکانات آموزشی مناسب نظیر سیمیلاتور (شبیه ساز)، رادار و آپا همچنین بهره گیری از سامانه نقشه های الکترونیکی (ECDIC) و مدرسین مجرب در جهت افزایش دانش و مهارت دریانوردان گامهای موثر و مطلوبی  برداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه