English

پایین ترین سطح فضای آموزش کشور در البرز

سرانه فضای آموزشی در البرز با توجه به جمعیت دانش آموزشی از میانگین کشوری کمتر است.

پایین ترین سطح فضای آموزش کشور در البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اعلام کرد: بخش عمده کمبود فضای آموزشی در البرز ناشی از مهاجرت بالا است .

نورمحمد فردی بیرانوند با اشاره به اینکه تامین فضاهای آموزشی و نیازهای پرورشی البرز نیاز به هم افزایی و تعامل کاری مدیران دستگاه های ذیربط استانی دارد، یادآورشد: مدارسی هم که ظرفیت خالی دارند باید به سمت ایجاد فضای تجاری سوق داده شوند.

وی افزود: استفاده ازظرفیت خالی مدارس با نگاه تجاری سازی در واقع گام برداشتن در ایجاد منابع درآمدی همیشگی برای آموزش و پرورش است. البرز از نظر فضای آموزشی در ردیف پایین تر از استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

 خیرین مدرسه ساز درالبرز کارنامه موفقی دارند لذا باید بستر استفاده از ظرفیت خیرین در امر مقدس مدرسه سازی بیش از گذشته فراهم آید. همت خیرین مدرسه ساز در البرز موجب شده  تا بخش زیادی از فضاهای آموزشی مورد نیاز استان تامین شود.

فردی با اشاره به اینکه در قالب توسعه سرانه‌های آموزشی چند نکته مدنظر است که نخستین مورد همان مشارکت دستگاه‌ها در امور پرورشی و آموزشی است، گفت: دیگر نکته مهم استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز ادامه داد: آموزش و پرورش رسالت تربیت فرزندان ایران را بر عهده دارد که همه ما موظف به مشارکت در برطرف کردن تنگناها و نیازهای این دستگاه مهم و تاثیرگذار درجامعه هستیم.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش البرز نیاز به مشارکت های مردمی نیز دارد تا دانش آموزان در فضایی مناسب تحصیل کنند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی