English

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان خبر داد:

بیش از ۵۰ طرح بازآفرینی شهری در کردستان اجرا خواهد شد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه این استان در اجرای طرح باز آفرینی شهری رتبه اول را دارد، گفت: هم اکنون در این استان 56 طرح بازآفرینی در حال اجرا است.

بیش از 50 طرح بازآفرینی شهری در کردستان اجرا خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد صدیق ثابتی بعد از ظهر روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: طرح بازآفرینی شهری یکی از طرح های مهم وزارت راه و شهرسازی برای توسعه کالبدی شهرها بود که برای 56 طرح این استان حدود 480 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و این طرح ها در شهرهای عمدتا دارای مناطق حاشیه نشین از جمله سنندج، مریوان، بانه و قروه و بیجار اجرا می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه راه آهن سنندج-همدان به طول 151 کیلومتر و در سه قطعه در حال اجراست و پیش بینی می شود پایان سال مالی 1399 به پایان برسد ، افزود: این طرح برای اتمام هشت هزار میلیارد ریال لازم دارد که امسال برای این طرح سه هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: عملیات زیر سازی در قطعه اول این طرح به طول 64 کیلومتر 70 درصد پیشرفت، قطعه دوم به طول 52 کیلومتر دارای 32 درصد و قطعه سوم به طول 30 کیلومتر دارای 100 درصد پیشرفت فیزیکی است.

ثابتی با بیان اینکه انتهای 151 کیلومتر طرح همدان به سنندج تا روستای صلوات آباد است، تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد این طرح را به مرز باشماق برساند که هم اکنون ادامه طرح تا سه راهی مریوان به طول 41 کیلومتر را مطالعه کرده و برای اجرای آن هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد کرده است.

وی افزود: میانگین بهره مندی مناطق روستایی از راه آسفالت حدود 74 درصد و در استان کردستان با 25 درصد پایین تر حدود 49 درصد است.

ثابتی گفت: این استان برای رسیدن به شاخص کشوری نیازمند احداث یک هزار و 540 کیلومتر راه روستایی است که هم 800 کیلومتر در حال اجرا ست که از این محل 2 هزار و 100 میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی داریم.  

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید شاخص راه اصلی این استان 9 درصد بود افزود این شاخص هم اکنون به 16 درصد رسیده است.

وی یادآور شد: در این بخش نیز هم اکنون هشت درصد از شاخص 24 درصد کشور عقب هستیم که انتظار می رود با بهره برادری از طرح های در دست اقدام این شاخص افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه در این استان 2 هزار و 373 نفر برای بهره مندی از  طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند افزود : یک هزار و 66 نفر از این افراد در چهار شهر بالای سر 100 هزار نفر سنندج بانه مریوان و سقز و یک هزار و 307 نفر نیز در باقی شهرها ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه برخی نسبت به سهم کم استان نقدهایی داشتند که یکی از دلایل این مساله محدودیت اراضی در استان برای توسعه فضای شهری است،  گفت این مشکل در سه شهر سنندج، بانه و مریوان بیش از هر نقطه دیگری است که عمده دلیل آن نیز موقعیت توپوگرافی این شهرها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه