English

معصومه ابراهیمی عنوان کرد:

ممانعت مدیران مدارس از حضور دانش آموزان در برنامه های دهه فجر

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن گلایه از ممانعت برخی از مدیران مدارس از حضور برنامه های دهه فجر این کانون، اهم برنامه های مناسبتی این کانون را برشمرد.

ممانعت مدیران مدارس از حضور دانش آموزان در برنامه های دهه فجر

به گزارش خبرگزاری موج همدان، معصومه ابراهیمی ، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج همدان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اهم برنامه های مناسبتی این دهه که توسط این کانون برگزار خواهد شد را اعلام کرد.

معصومه ابراهیمی بیان کرد: برنامه های دهه مبارک فجر از روز شنبه، 12 بهمن ماه همزمان با ورود امام، زنگ انقلاب به صدا در خواهد آمد. رژه واحدهای سیار را در خیابان‌های اصلی شهر نیز همزمان با زنگ انقلاب برگزار خواهد شد. مسیر این رژه از آرامگاه باباطاهر، مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز و استقرار نهایی در میدان امام خمینی (ره) خواهد بود.

ابراهیمی ادامه داد: با حضور اعضای گروه سرود مرکز 3 و 2 این کانون در میدان امام خمینی (ره)، سرودهای انقلابی و حماسی اجرا خواهد شد. که البته یکی از مشکلات اصلی این کانون این است که با توجه به اینکه اعضای کانون دانش آموز هستند جهت اجرای برنامه های اینچنین با مشکلاتی همچون عدم اجازه مدیران مدارس جهت حضور در برنامه ها روبرو هستیم که به دلیل همزمانی با کلاس های درسی دانش آموزان است. گرچه اعضای این گروه در اوقات فراغت خود با حضور در کانون و شرکت در تمرین های مستمر  برای این روز باشکوه با سرودی زیبا و تاثیرگذار آماده شده‌اند. هر چند این چالش همیشگی است و برخی از مدیران معمولا مانع فعالیت اعضای این کانون در برنامه های فرهنگی واحدهای مختلف در زمان مدرسه می شوند. البته ناگفته نماند که برخی از مدیران نیز با روی گشاده کمال همکاری را با همکاران ما در کانون دارند. به نظر می‌رسد که  می بایست ابتدا مدیران مدارس ضرورت فعالیت کودکان و نوجوانان را در چنین برنامه هایی درک کنند.

وی افزود: متاسفانه معمولا این تداخل زمانی و عدم اجازه و همراهی مدیران مدارس یکی از چالش‌های جدی این کانون است، گرچه حضور کودکان و نوجوانان در برنامه های انقلابی و مشارکت آنان در برنامه ها لازم است. 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برای روز یکشنبه هجدهمین جشنواره استانی نمایش در استان برگزار می‌شود. در این رقابت کلیه گروه های نمایشی مراکز استان شرکت خواهند کرد. روز دوشنبه برنامه پیک امید در روستای گنبد در 25 کیلومتری همدان اجرا خواهد شد که گروهی از همکاران فرهنگی، هنری و ادبی برنامه های شاد و متنوعی مثل کارگاه سفال، نقاشی، قصه گویی، معرفی کتاب، اجرای سرود و نمایش عروسکی را اجرا خواهند کرد. این برنامه در مسجد روستای گنبد با حضور کلیه مردم روستا و دانش آموزان اول و دوم ابتدایی و اول و دوم متوسطه برگزار خواهد شد. 

وی افزود: روز سه شنبه 15 بهمن نمایشگاه نقاشی در نگارخانه شهرداری برگزار خواهد شد. در این گالری 41 اثر از 41 عضو کودک و نوجوان این کانون به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش در خواهد آمد. این آثار روند تاریخی انقلاب را از جرقه ابتدایی انقلاب تا دفاع مقدس به تصویر خواهند کشید. در این آثار به صورت ویژه بر جایگاه ایثار و شهادت تاکید خواهد شد. 

وی ادامه داد: مربیان مراکز نیز با استفاده مواد موجود در طبیعت و به ویژه چوب دست سازههایی از حیوانات ساخته اند که در کنار این نقاشی ها به نمایش در خواهد آمد. علاوه بر آن تابلوهایی مقایسه ای از فعالیت های کانون از سال 1357 تا 1398 نیز در این گالری به نمایش در خواهد آمد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: 16 بهمن برگزاری بازی های بومی و محلی در مرکز فیروزان نهاوند برگزار خواهد شد و با همکاری مراکز نهاوند و فیروزان برگزار خواهد شد. پیش از این طی فراخوانی از کودکان و نوجوانان فیروزان و نهاوند خواسته شد تا درباره بازی های بومی و محلی تحقیق و آن را ارائه کنند. روز 16 بهمن بازی ها را اجرا خواهند کرد و برگزیدگان انتخاب و جوایزی اهدا خواهد شد. 

وی افزود: روز 17 بهمن غباروبی مزار شهدای مدافع حرم را در برنامه داریم که با حضور اعضای دومرکز این کانون برگزار خواهد شد. همچنین ساعت 4 تا 6 برنامه پیک شادی برای اولین بار برای خانواده ها اجرا خواهد شد. در برنامه پیک شادی اجرای قصه گویی، موسیقی و نمایش عروسکی، سرود و انیمیشن را خواهیم داشت که امیدواریم روز خاطره انگیزی برای خانواده های همدان رقم بخورد. در ادامه روز نوزدهم بهمن ماه به مناسبت رحلت ام البنین (ع) و روز تکریم مادران و همسران شهدا در کبودرآهنگ خانم مرصع جلالی مادر شهید محمود جلالی تکریم خواهند شد.

معاون فرهنگی کانون گفت: روز بیستم بهمن افتتاح مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در لالجین را داریم. روز بیست و یکم نیز گرامیداشت شهدای انقلاب با عنوان شمع های همیشه روشن در مرکز رزن با اهدای  بالغ بر 100 جلد کتاب به کتابخانه روستای غینرجه از توابع سردرود برگزار خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری نقاشی گروهی با عنوان نقاشی های خوشمزه در مرکز شیرین سو در روز بیست و یکم بهمن ماه، افزود: این نقاشی با استفاده از خوراکی های متنوع اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، علاوه بر حضور کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهار مرکز استان فیلم ضربه فنی به نقد و بررسی گذاشته می‌شود. این فیلم یکی از موفق ترین تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مستمر این کانون که هر ساله انجام می شود، انجام کار پژوهشی با موضوع تاریخ منفور پهلوی و فسادها همراه با دعوت از مبارزین انقلاب در 41 مرکز استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه