English

بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط امام راحل در حوزه علمیه نجف روز پنجشنبه با حضور جمعی از شاگردان امام خمینی(ره) و طلاب حوزه‌های علمیه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی قم در این آیین گفت: از چهار سال گذشته بروز رسانی مبانی درس ولایت فقیه در دفتر تبلیغات اسلامی قم آغاز شده است.

حجت الاسلام و المسلیمن نجف لک زایی بیان داشت: توسعه و تبیین فقه حکومتی، فلسفه سیاسی، اخلاق سیاسی و فقه سیاسی از مهمترین مباحثی بوده که در همین رابطه در حال انام می باشد.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های تربیت مربی ولایت فقیه در دفتر تبلیغات اسلامی قم طراحی و تدوین شده است.

وی تصریح کرد: در بخش پژوهشی نیز شبهات و ابهامات مربوط به ولایت فقیه احصا شده و درسنامه هایی در سطوح سه و چهار حوزه علمیه تدوین گردیده است.

لک زایی عنوان کرد: همچنین شبکه ای علمی نیز در رابطه با فقه، فلسفه و اندیشه سیاسی توسط دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ترتیب یافته است.

وی اظهار کرد: ورود به کارآمدی در نظام مردم سالاری دینی و دولت اسلامی از رویکردهای اصلی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی قم همچنین تبیین دولت سازی و حکمرانی در قالب تمدن سازی اسلامی بر مبنای مفاهیم ولایت فقیه از برنامه های اصلی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می باشد.

هویت حوزه های علمیه از امام خمینی(ره) است

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: تمام ماهیت و هویت حوزه های علمیه وابسته به امام راحل است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد بیان کرد: با این وجود همچنان حوزه های علمیه در معرفی امام راحل کوتاهی و کم کاری داشته اند.

وی ابراز کرد: پرورش افرادی مانند سردار شهید قاسم سلیمانی از رویش های مبنانی فکری امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است.

وی ابراز کرد: برای تبیین مبانی ولایت فقیه از نظر امام راحل 10 نشست برگزار شده و نمایشگاهی هم با همین مضمون در دانشگاه باقر العلوم در حال انجام است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: مساله کارآمدی ولایت فقیه یکی از مهمترین موضوعات این نشست بوده است.

روستا آزاد تصریح کرد: همچنین در مسابقه کتاب خوانی، ولایت فقیه امام خمینی(ره)  بیش از هزار و 500 تن از طلاب حوزه های علمیه شرکت کردند.

این همایش به مناسبت پنجاهمین سال تدریس درس ولایت فقیه توسط امام راحل در حوزه علمیه نجف اشراف برگزار و نظرات امام خمینی(ره) در رابطه با ولایت فقیه توسط سه تن از شاگردان ببرجسته امام راحل آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه قم، و حج الاسلام محمد حسن اختری مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا و محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در آن بررسی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه