English

علی صالحی عنوان کرد؛

مختومه شدن بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های شعب حل اختلاف در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از ابتدای امسال بیش از 55 هزار فقره پرونده وارد شعب شوراهای حل اختلاف استان شده که 54 هزار و 500 فقره پرونده معادل بیش از 95 درصد از آن‌ها مختومه شده است.

مختومه شدن بیش از 95 درصد از پرونده‌های شعب حل اختلاف در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، اظهار داشت: از ابتدای امسال پنجاه و پنج هزار و پانصد و چهل فقره پرونده وارد شعب شوراهای حل اختلاف استان شده و از این تعداد پنجاه و چهار هزار و پانصد فقره معادل بیش از 95 درصد پرونده ها مختومه شده است.

وی یادآور شد: از مجموع پرونده های وارده تعداد 10 هزار و نهصد و سی و یک فقره پرونده با صلح و سازش مختومه گردیده که معادل 33 درصد از پرونده های قابل صلح وسازش است.

صالحی خاطرنشان کرد: در این مدت 12 فقره پرونده مهم با موضوعات مختلف از جمله درگیری های بین طوایف در منطقه جاسک و هشتبندی؛ اختلافات مالی به ارزش بیش از 36 میلیارد ریال و پرونده های قتل عمدی به دست اعضای توانمند شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در نتیجه برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی؛ آمار ابلاغات الکترونیک شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان از 90 درصد در آذرماه به بیش از 97 درصد در پایان دی ماه ارتقاء یافته است.

مقام عالی دستگاه قضائی استان هرمزگان اظهار داشت: با تلاش بسیار خوبی که در  شوراهای حل اختلاف انجام شده؛ بسیاری از پرونده ها در همان مراحل ابتدایی حل و فصل می شود و از ارجاع آن به محاکم قضائی خودداری می شود.

وی تأکید کرد: در جهت اجرایی کردن مطالبه به حق آیت الله رئیسی که در بخشنامه اخیر ایشان متبلور است؛ لازم است با یک حرکت جهادی و تلاش و کار مضاعف برای اجرای این مأموریت  مهم و کاهش پرونده های موجود اقدام شود.

شایان ذکر است؛ گردهمایی رؤسای شعب شوراهای حل اختلاف سراسر استان هرمزگان با حضور علی صالحی رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان قضایی برگزار  و  در پایان این همایش از 12 نفر از رؤسای شعب برتر شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه