English

حجت الاسلام سالار سنجری:

هندسه خلقت توسط خداوند متعال بر اساس علم و حکمت ترسیم شده است

امام جمعه جلفا گفت: هندسه خلقت توسط خداوند متعال بر اساس علم و حکمت ترسیم شده است وهر چیزی در عالم محصول جلوه خداوند است.

هندسه خلقت توسط خداوند متعال بر اساس علم و حکمت ترسیم شده است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حجت الاسلام سالار سنجری در مراسم عزاداری ایام فاطمیه نمایشگاه مردمی فرهنگی مذهبی یاس کبود شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در نظام خلقت از فرش تا عرش هر چه به چشم می خورد مظهر حکمت و جلوه ی علم خداوند است و وقتی که نظام عرش و فرش محصول جلوه خداوند است پس ما باید در این عالم سیر کنیم و از هر چیزی سرسری رد نشویم.

وی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است من خودم را به تماشا گذاشته ام، و نقاشی عالم همه دلیلی است بر اینکه این عالم نقاش دارد و خداوند متعال با کشیدن این نقاشی خواسته است که انسان ها از جهالت خارج شوند و به فکر نقاش این نقاشی زیبا باشد.

وی ادامه داد: در دعای عرفه سیدالشهدا به خداوند عرض می‌کند خداوندا تو کی غایب بودی، خداوندا تو کی  ازچشم‌ها دور بودی، تا اینکه ما محتاج دلیل باشیم تا تو را دریابیم، تو از هر آشکاری آشکارتری خداوندا چشمانش کور شود کسی که تو را نبیند  وتو از هر چیز آشکارتر هستی.

وی اظهار کرد: خداوند فرموده است ای مخلوقاتم به کوه جنگل و صحرا نگاه کنید و اگر به این ها نگاه نمی کنید نگاه به چیزی دیگری لازم نیست به خودت نگاه کن و ببین که چگونه  من در تو جلوه‌گر شده ام.

وی افزود: امام صادق(ع) فرموده است (القلب و حرم الله) یعنی قلب حرم خداوند است و نباید به کسی غیر خدا در قلب جا داده شود قلب مسجد خدای عالم  است، قلب خانه خدای عالم است، و لذا خداوند  نظام هستی را بر اساس علم و حکمت ساخته است و برای است که ما را دعوت می‌کند تا به خودش برسیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه