English

محمود حسین پور:

هیچ مورد مشکوک به کرونا در هرمزگان گزارش نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: خوشبختانه هیچ مورد مشکوک به کرونا در هرمزگان گزارش نشده است.

هیچ مورد مشکوک به کرونا در هرمزگان گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی می شود. این ویروس معمولاً می تواند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی، مانند سرماخوردگی باعث بیماری شود. این بیماری با علائمی مانند آبریزش بینی، سرفه، گلو درد، سردرد و تب می تواند همرا باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، مانند افراد مسن و کودکان، این احتمال وجود دارد که این ویروس باعث ایجاد مشکلات تنفسی بسیار جدی تر مانند ذات الریه یا برونشیت شود.

وی به چند نکته مهم بهداشتی که می توان خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا را کاهش داد، اشاره کرد و گفت: کافی است دستان خود را مرتّب با آب و صابون بشویید، دهان و بینی خود را هنگام عطسه یا سرفه بپوشانید و از تماس با افرادی که علایمی شبیه آنفلوانزا دارند، خودداری کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: اقدامات مؤثری در خصوص جلوگیری از ورود ویروس کرونا به استان انجام شده که شامل توزیع وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک برای پرسنل گمرک، اسکله، فرودگاه های سطح استان، آموزش به پرسنل درگیر، غربالگری اولیه و اندازه گرفتن درجه حرارت بدن مسافران ورودی پروازهای خارجی  ایرانی و غیر ایرانی به استان و مسافرانی که از راه کشتی وارد می شوند، در حال انجام است.

دکتر حسین پور گفت: توصیه می شود تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری به مقصد چین و سایر کشورهای آلوده تا اطلاع ثانوی خودداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه