English

حسادت ریشه اصلی اسیدپاشی در جامعه

عضو مؤسس و هیئت‌مدیره انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی کشور گفت: گفت: بیش از ۱۱۰ پرونده اسیدپاشی را بررسی کردیم و مشخص شد که همه این پرونده‌ها ریشه در حسادت داشته است.

حسادت ریشه اصلی اسیدپاشی در جامعه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محسن مرتضوی از قربانیان اسیدپاشی است که به گفته خودش برای بهبود صورت و اندامش تاکنون ۹۸ عمل جراحی کرده است، اما به‌جای پنهان شدن در پستوی خانه، تبدیل به یک فعال اجتماعی در خصوص اسیدپاشی شده و تاکنون دست ده‌ها قربانی دیگر را گرفته است.

وی بر ضرورت کنترل خشم و گفتمان محوری در جامعه تأکید کرد و گفت: در این زمینه رسانه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نقش مهمی دارند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی قول داد که زمینه را برای معاینه رایگان و جراحی کم‌هزینه قربانیان اسیدپاشی کرمانشاه توسط دکتر فروتن، فوق تخصص جراحی پلاستیک و رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی فراهم کند.

او با انتقاد از اجرایی نشدن برخی قوانین مربوط به بزه دیدگان گفت: طبق قانون مصوب مجلس، در صورت فرار اسیدپاش یا نداشتن توان مالی، هزینه‌های درمانی بزه دیده باید از صندوق بیمه بدنه دولت و سازمان بهزیستی تأمین شود، اما این قانون همچنان در پیچ‌وخم اجرایی گیرکرده است؛ البته ما همچنان پیگیر رفع موانع و اجرای آن هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه