English

جعفری نژاد به مناسبت هفته هوای پاک:

کمبود دستگاه سنجش کیفیت در همدان/دستگاه های اجرایی به نقش خود نسبت به قانون هوای پاک واقفند

مدیر کل محیط زیست استان همدان با اشاره به دلایل آلایندگی هوا، از کمبود دستگاه سنجش کیفیت در همدان و نقش دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای قانون هوای پاک سخن گفت.

کمبود دستگاه سنجش کیفیت در همدان/دستگاه های اجرایی به نقش خود  نسبت به  قانون هوای پاک واقفند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محسن جعفری نژاد، مدیر کل محیط زیست استان همدان به مناسبت روز هوای پاک و قرار گیری در هفته مرتبط به آن با اشاره به طرح موضوعات مربوط و داده های فرهنگی و آموزشی این امر، ابراز کرد: جهت جلوگیری از آلودگی هوا و اقداماتی که می توانسته است  از طرق مختلف از جمله اعلان آن از تریبون های صدا وسیما، نماز جمعه و فعالان این حوزه و ... صورت بگیرد را ترتیب داده ایم وسعی بر ترویج فعالیت های مربوط به ایجاد هوای پاک را در این هفته با رنگ بیشتری در فضاهای مختلف دنبال می کنیم.

جعفری نژاد با بیان اینکه در این هفته با همکاری  مراکز معاینه فنی،  بین 20 تا 50 درصد تخفیف برای معاینه خودروها درنظرگرفته شده است، گفت: تقدیر و بازدیدهایی از واحدهای صنعتی که توانسته بودند کنترل آلایندگی را محقق کنند، صورت گرفت.

وی عنوان کرد: هوای پاک و ایجاد این امر، قطعا موضوعی مقطعی نبوده و نیست. این مهم بایستی در تمامی مقاطع زمانی پایش و مورد کنترل قرار گیرد تا از سلامت آن اطمینان حاصل کرد.

وی افزود: آلودگی هایی که امروزه شاهد آن هستیم، اتفاقی کوتاه مدت نبوده است و حاصل فرایند های طولانی ای بوده که تحت شرایطی خاص به وجود آمده است. برای کنترل این موضوع و رفع این آلودگی باید دارای برنامه بوده  و انسجام لازم در دستگاه هایی که در قانون هوای پاک پیش بینی شده است را نیز شاهد باشیم.

جعفری نژاد با طرح علمی دنبال کردن مسائل مربوط به کیفیت هوا، از طرح های مختلفی که در استان در اینخصوص مطرح شده است، یاد کردو عنوان کرد: از پژوهش های علمی که در این زمینه صورت گرفته دراین مدت بهره برده ایم.

وی با اشاره به اینکه شاید دستگاه سنجش کیفیت هوا محیط زیست همدان، صحت سنجی یا گزارش دقیقی را که مورد انتظار است، نتوانست در چندی پیش ارائه کند، گفت: این دستگاه مورد بازنگری قرار گرفته است و با اداره کل هواشناسی نشست های موثری را برگزار کرده ایم.

وی افزودن حداقلی دستگا ه های سنجش کیفیت هوای محیط زیست به تعداد هر یک از مناطق همدان را در راستای پوشش جامع تر و تشخیص کیفیت هوا موثر خواند و عنوان کرد: با توجه به اینکه این امکان وجود ندارد، با بررسی های صورت گرفته جابجایی دستگاه و انتقال آن به پشت بیمارستان بعثت را در دستور کار قرار داده ایم تا بتواند پوشش جامع تری صورت گیرد.

مدیر کل محیط زیست استان با بیان اینکه در کمیته اضطرار مصوبات مطلوبی مورد تصویب قرار گرفته است، مطرح کرد: اتوبوس های شهری که به عنوان یکی از عوامل مهم آلاینده های شهری مورد نظر قرار گرفته بود، مقرر شد که با همکاری شرکت نفت، شهرداری از سوخت پاک استفاده کند و امید که در کوتاه ترین زمان این امر محقق شود.

جعفری نژاد برخورد با خودروهایی که دارای آلایندگی هستند را از دیکر عوامل موثر در ایجاد هوای پاک عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش محیط زیست استان به عنوان دبیر خانه کمیته اضطرار و نه متولی آلودگی  و شرایط اضطرار، گفت: شفاف سازی از سوی محیط زیست کاملا مشهود بود و وضعیت آلودکی کاملا نمایش داده شد؛ ناهماهنگی هایی که در این میان رخ داد، مورد توجه قرار گرفت و هماهنگی های لازم در این حوزه صورت گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه