English

رستم گورانی در گفتگو با موج خبر داد؛

طرح تفصیلی چارک در کمیسیون ماده پنج

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: طرح تفصیلی شهر چارک پس از تصویب طرح جامع این شهر در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و تأیید در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج، در کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

طرح تفصیلی چارک در کمیسیون ماده پنج

ابراهیم رستم گورانی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان در گفتگو با خبرگزاری موج در تشریح جزئیات طرح تفصیلی شهر چارک، گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، این شهر در سال 95 دارای 4066 نفر جمعیت بوده است که در افق 1405 با محدوده ای به میزان 323 هکتار و جمعیت 5707 نفر پیش بینی شده است.

گورانی با بیان اینکه این طرح گام مؤثری در راستای اجرای برنامه‌های عمرانی و فعالیت‌های اجرایی شهری در این شهر خواهد بود، افزود: با توجه به تصویب این طرح بتوانیم از ظرفیت های موجود در این طرح ها جهت حل مشکلات شهروندان استفاده کنیم و از طرفی هم بتوانیم در این راستا در مباحث خدماتی و سرمایه گذاری و همچنین درآمدهای پایدار برای شهرداری ها استفاده کنیم.

به گفته معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، مهمترین دغدغه های اعضای شورا و شهردار شهر چارک استفاده از اراضی دولتی در بحث مسکونی و خدماتی است که با توجه به موقعیت شهر مذکور نسبت به جزیره کیش بتوان خدماتی را در این شهر ارائه کنند.

گورانی افزود: تراکم پیشنهادی در این شهر 58/12 نفر در هکتار است و مساحت حریم پیشنهادی این شهر نیز 1020 هکتار است.

وی عنوان کرد: این شهر با توجه به وجود پتانسیل های بالقوه طبیعی از بنادر تاریخی خلیج فارس است که به خاطر نزدیکی آن به جزیره کیش و ساختار بندری و حمل‌و‌نقل دریایی آن، تا حدودی دروازه ورودی گردشگران به جزیره کیش محسوب می‌شود لذا نقش و عملکرد غالب آن گردشگری دیده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه