English

علی رحیمی‌آذر:

برخورد با سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی/ جریمه سنگین برای قاچاقچیان بیت‌کوین در اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

برخورد با سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی/ جریمه سنگین برای قاچاقچیان بیت‌کوین  در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی رحیمی‌آذر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت:برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی از جریمه سه میلیارد و ۵۵۸ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۷۵۰ ریالی قاچاقچیان بیتکوین در این استان خبر داد و بیان کرد: به خاطر اهمیت موضوع تعزیرات حکومتی خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی و حکم مقتضی را صادر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اظهار داشت: با رسیدگی به این پرونده در شعبات تعزیرات حکومتی و پس از احراز تخلف، متهمان این پرونده به ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت سه میلیارد و ۵۵۸ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۷۵۰ ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

دستگاه ارز دیجیتال

بیت‌کوین یا پول مجازی چیست

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه