English

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان خبر داد:

ساخت اولین شهرک تخصصی طلا و نقره در اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان ساخت اولین شهرک تخصصی طلا و نقره در اصفهان خبر داد.

ساخت اولین شهرک تخصصی طلا و نقره در اصفهان

 محمد مجیری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ساخت اولین شهرک تخصصی طلا و نقره در اصفهان بیان کرد: اطراف میدان نقش جهان در بافت قدیمی نیز کارگاهای تولید صنایع دستی را داریم که لزوم تولید مینا وجود کوره های ۸۰۰ درجه سانتیگراد است و این امکان آتش سوزی را دارد و با توجه به نزدیکی  بازار و آثار تاریخی اگر چنین اتفاقی بیفتد خسارت بالایی را در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ابتدای جاده رضوان مکانی را برای ایجاد شهرک صنایع دستی و هنر قرار دادیم که محلی برای بازدید و خرید گردشگران داخلی و خارجی باشد.

 مجیری گفت: برای راه اندازی این شهرک تجربیات چهار شهر استانبول، تایلند، ایتالیا و امارات مورد مطالعه قرار گرفته است که با مشارکت بنیاد مستضعفان و جانبازان احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان از واحد های خرده فروشی سنگ در جاده دولت آباد یاد کرد و افزود: این واحد ها هم آلودگی بصری دارند و هم ریزگردها محیط زیست را آلوده می کنند و باید به خارج از شهر انتقال پیدا کنند و این سازمان در حال آماده کردن زمینی است برای آنها که انشاالله این اقدام هر چه زودتر انجام گیرد.

مجیری گفت: از موارد دیگر نیز موضوع بافت تاریخی میدان نقش جهان و اطراف آن است که در حال حاضر توسط کارگاه های مزاحم محیط زیست و مردم از جمله کارگاه های طلا سازی مشکلاتی را ایجاد می کنند که با بخش خصوصی شهرداری مذاکراتی انجام دادیم که زمینی در شهرک صنعتی جی به مساحت ۳۰هکتار در خیابان یازدهم آن برای شهرک طلاسازی اختصاص یابد که مطالعات آن انجام شده و توافق با شهرداری صورت گرفته وتا قبل از پایان سال کلنگ این مجموعه بر زمین خواهد خورد و این اولین شهرک تخصصی طلا و نقره در کلانشهر اصفهان است.

با کاهش سفرهای صنفی از بار آلودگی هوا بکاهیم

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه درطول روز سه میلیون و ۷۰۰ هزار سفر در شهر اصفهان داریم که بیش از یک سوم آن متعلق به سفرهای صنفی است، گفت:اگر برای هر سفر ۱۰ خرید را در نظر بگیریم نشان می دهد ما بیش از یک میلیون و دویست هزار سفر صنفی داریم و اگر بتوانیم تعداد آنها را کاهش دهیم می توانیم از بار آلودگی هوا بکاهیم.

مجیری ادامه داد:  برای ایجاد هوای پاک در شهر اصفهان باید همه با هم همراه شده و مدیریت یکپارچه داشته و همه مسئولین،ستادها و دستگاه های دیگر حاکمیتی باید هم راستا باشند.

وی گفت: رعایت مباحث زیست محیطی و و آلایندگی صنایع از مباحثی است که اداره کل محیط زیست پیگیری می کند ولی اگر همه همراه شوند به اجرای هوای پاک می رسیم.

محمد مجیری در ادامه از دو ماموریت اصلی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی یاد کرد و گفت: ماموریت اصلی این سازمان تامین نیاز های غذایی مردم ودیگری شناسایی واحد های صنفی مزاحم و مطالعه برای استقرار آنها در مکانهای مناسب است.

اصفهان مرکز بارانداز شیلات برای 7 استان کشور است

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان  بیان داشت: اصفهان باراندازی برای شیلات بنادر شمالی و جنوبی کشور است چرا که هر شب از استان های مازندران ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و خوزستان ماهی تازه وارد میادین میوه و تره بار استان اصفهان می شود.

وی اضافه کرد: همچنین از اصفهان به ۶ استان دیگر یعنی چهار محال بختیاری، لرستان ، خوزستان ، قم و تهران و کهکیلویه و بویر احمد منتقل می شود.و به همین دلیل اصفهان را به عنوان بار انداز شیلات می شناسند و ما نیز اعتباری برای ایجاد بار اندازی جدید و بر اساس اصول بهداشتی و دامپزشکی  قرار دادیم که اوایل سال۹۹ به بهره برداری می رسد.

احداث بازار تخصصی موتورسیکلت و دوچرخه در اصفهان

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان از احداث بازار تخصصی موتور سیکلت و دوچرخه در اصفهان یاد کرد و گفت: در هیچ کجای کشور چنین بازاری تا کنون وجود نداشته که در این راستا پروژه‌ای در خیابان سروش در عرصه‌ای به مساحت ۷۴ هزار مترمربع برای استقرار موتورسیکلت و دوچرخه فروشان فراهم شده که می‌تواند مشکلات ترافیکی خیابان‌ها به واسطه فعالیت صنف دوچرخه فروشان و موتورسیکلت‌فروشان را حل کند.

وی افزود:طراحی این پروژه به اتمام رسیده و هماهنگی‌های لازم با اتحادیه مربوطه انجام شده است، که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه برای این پروژه است که با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث این مجموعه هستیم و در ابتدای سال ۹۹ زمین و پروانه ۱۶ هزار متر مربع آن آماده است و اتحادیه صنف موتور سیکلت و دوچرخه هم آمادگی خود را برای پیش خرید واحد های تجاری آن اعلام کرده است.

مجیری همچنین به پرنده فروشی های خیابان عطار و میدان امام علی اشاره کرد و اذعان داشت:این واحد های صنفی را به دو دسته تقسیم کرده ایم پرندگان زینتی و دسته دوم پرندگان ذبحی و بومی که دسته اول را به بازار گل و گیاه ارغوان در ابتدای جاده رضوان انتقال و برای دسته دوم تا قبل از پایا ن سال به مکانی در منطقه 10شهرداری منتقل و در آنجا کشتارگاه مجهز و ۲۰ واحد مرغ ذبحی ایجاد و با وجود دامپزشک این کار انجام می شود.

افتتاح فاز اول بازار بین المللی گل و گیاه در سال ۹۹

محمد مجیری با اشاره به بودجه سال جاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: بودجه امسال ۱۱۳ میلیارد تومان بود که برای سال آینده با یک جهش قابل توجه به ۲۹۰ میلیارد تومان افزایش خواهیم داد.

وی در ارتباط با بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان بیان داشت: در جاده رضوان زمینی به مساحت ۱۴.۵ هکتار در نظر گرفته شده تا بزرگترین بازار بین المللی گل و گیاه، بازار ماهیان زینتی، پرندگان زینتی در یک محل تفرجگاهی و خرید کالا برای شهروندان احداث می شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: فاز اول بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان پایان سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار می گیرد که شامل سالن شش هزار و ۴۰۰ مترمربعی گل و سرشاخه، سالن دو هزار و ۵۰۰ مترمربعی کود و سم و ابزار باغبانی، محوطه سازی و سازه بی‌نظیر ۱۰ هزار مترمربعی برای گل‌های آپارتمانی، باغ و باغچه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه