English

مختار سلحشور در گفتگو با موج مطرح کرد؛

کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات فین/انتظار برای امدادرسانی ادامه دارد!

طی آخرین تماسی که از سوی کوهنوردان برقرار شده از سختی شرایطشان و وزش بادهای سرد خبر داده اند، تیم های امدادرسانی بندرعباس به منطقه عازم شده اند و با توجه به سیل شدید گویا قادر به یافتن راه ارتباطی نشده اند و این تیم کوهنوردی همچنان پشت سیل مانده و منتظر کمک های امدادگران هرمزگانی هستند.

کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات فین/انتظار برای امدادرسانی ادامه دارد!

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سفر 4 کوهنورد تهرانی به مناطق کوهستانی هرمزگان، با بارش شدید باران در استان همراه شد که شرایط جوی اجازه نداد این تیم کوهنورد به سفر خود ادامه دهد و باعث شد بین کوه های منطقه فین و رویدر در محاصره سیل بمانند و اکنون منتظر امداد رسانی گروه امداد و نجات هستند.

طی آخرین تماسی که از سوی کوهنوردان برقرار شده؛ از سختی شرایطشان و وزش بادهای سرد خبر داده اند، تیم های امدادرسانی بندرعباس به منطقه عازم شده اند و با توجه به طغیان شدید رودخانه های فصلی گویا قادر به یافتن راه ارتباطی زمینی نشده اند و این تیم کوهنوردی همچنان پشت سیل مانده و منتظر کمک های امدادگران هرمزگانی هستند.

در رابطه با امداد رسانی به موقع به این تیم کوهنوردی به سراغ  مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان رفتیم تا از نحوه امدادرسانی این سازمان به کوهنوردان گرفتار در سیل اطلاع پیدا کنیم.

مختار سلحشور در گفتگو با خبرنگار موج، عنوان کرد: از ظهر شنبه اطلاع پیدا کردیم که یک تیم کوهنوردی در اتفاعات منطقه فین در محاصره سیل بمانده اند و مسیر برگشت آنان مسدود شده است.

وی در خصوص اینکه مسدودن شدن راه های ارتباطی مانع از عملیات امداد و نجات می شوند، اذعان داشت: در آخرین تماسها با این تیم قرار بر این بود که در مسیر معینی منتظر نجاتگران بمانند اما متاسفانه از نقطه تعیین شده جابجا شده اند و تا الان تلفن آنها در دسترس نبوده، در اولین فرصت مسیرهایی که امکان تردد دارند را توسط تیم امداد و نجات و مردم شناسایی می کنیم و موقعیت آنان را رصد خواهیم کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان ضمن اشاره به اینکه با توجه به شرایط جوی و باد حاکم امکان امداد هوایی مهیا نبود، گفت: قرار بر این است که مسیرها بررسی شود و هر چه زودتر راه ارتباطی برای نجات کوهنوردان برقرار کنیم تا به سلامت به کانون خانواده شان بازگردند.

وی در رابطه با وضعیت کوهنوردان اینگونه تصریح کرد: طی آمارهایی که تیم امداد و نجات سازمان هلال احمر از این کوهنوردان در دسترس دارد برای 2 روز آذوقه به همراه دارند و در سلامت کامل به سر می برند.

سلحشور در بخش دیگری از سخنان خود وعده داد: عملیات امداد و نجات خود را ادامه خواهیم داد و اگر از مسیرهای زمینی نتوانستیم راه ارتباطی را باز کنیم از امداد و نجات هوایی جهت نجات این کوهنوردان استفاده می کنیم.

وی در پایان با اعلام اینکه فردا آمادگی کامل را در هر شرایطی خواهیم داشت که این کوهنوردان را پیدا کنیم و از محاصره این سیل نجات دهیم، خاطر نشان کرد: از همه مردم در تمام کشور علی الخصوص هرمزگانی ها می خواهیم شرایط جوی را قبل از مسافرت خود بسنجند و هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند تا سفر بی خطری را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه