English

محمد احمدی در گفتگوی اختصاصی با موج؛

دستور ویژه فرماندار برای امدادرسانی به روستاهای گرفتار در سیل میناب

فرماندار ویژه میناب گفت: تعدادی از روستاهای مرکزی میناب تحت عنوان تلنگ های ده گانه، راه های ارتباطی شان مسدود شده است و تا زمانی که آب فروکش نکند راه رتباطی این روستا ها برقرار نخواهد شد.

دستور ویژه فرماندار برای امدادرسانی به روستاهای گرفتار در سیل میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بعد از بارندگی های چند روزه اخیر در استان هرمزگان شاهد اتفاقات ناگواری هستیم که شهرستان های استان از جمله میناب نیز شرایط مساعدی ندارد و در وضعیت بغرنجی به سر می برد.
خبرها حاکی از آن است که تعدادی از دیوارها و خانه های محله ی پاکوه در میناب ریزش کرده و امنیت ساکنین و مردم  این منطقه به خطر انداخته است.
اهالی این محله با ناراحتی و گله مندی از این وضعیت نابه سامان، درخواست امدادرسانی و بهبود وضعیت کنونی را از فرماندار ویژه میناب ، شهردار و امام جمعه این شهرستان خواستار بودند.

در پی انتشار این خبر به سراغ محمد احمدی فرماندار ویژه میناب رفتیم تا از وضعیت رسیدگی به محلات بیشتر آسیب دیده تا این ساعت به گفتگو بپردازیم.

محمد احمدی فرماندار ویژه شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگارموج، با اشاره به اینکه در خصوص ریزش سقف و دیوار هیچ خانه ای در محله پاکوه طی بارندگی های اخیر گزارشی در این باره نداشته ایم، گفت: طی تماس تلفنی که با شهردار و هلال احمر شهرستان میناب برقرار کرده ایم، قرار بر این بوده که هلال احمر این شهرستان جهت امداد رسانی به محله پاکوه در جهت مرتفع کردن مشکلات اهالی این منطقه اعزام شوند.

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه منازل این محه در ارتفاع زیادی بنا شده اند و امدادرسانی به آنجا بسیار دشوار است و به نوعی امکان پذیر نیست، اذعان داشت: نه در این وضعیت سخت بلکه در شرایط عادی نیز حمل مصالح امکان پذیر نیست و هرگاه بارندگی طی مدت زمان زیادی رخ دهد قطعا منازل قدیمی و کاه گلی چکه می کنند و این امری کاملا" بدیهی است.

احمدی در رابطه با اینکه شاهد طغیان تمام رودخانه های فصلی در شهرستان میناب هستیم، تصریح کرد: طغیان رودخانه ها  امروز صبح  21 دی ماه بسیار خطرناک است و توصیه می شود هیچ خودرویی نزدیک آبنماها نشود و با پلیس راه ورودی شهرها و راهداران در محورها نهایت همکاری وتعامل را داشته باشند و رانندگان صبوری کنند تا شرایط تردد محیا شود.

وی با تاکید به اینکه بحث اصلی و بحرانی که بر سر راه ما قرار دارد مشکل راه ها است، افزود: با توجه به اینکه سطح آبگرفتگی آبنما ها بسیار زیاد شده ومسیر تردد مسدود شده است و تنها در صورت فروکش کردن رودخانه های فصلی امکان تردد وجود دارد و شهروندان و خودروهای عبوری به هیچ وجه تا اطلاع ثانویه به آبنماها نزدیک نشوند.

وی با اشاره به اینکه برق روستاهای کرگان، کهنه شهر و سرشیب قطع، و با پیگیری های مجدانه سعی بر وصل برق این روستاها می شود، ادامه داد: تعدادی از روستاهای مرکزی میناب تحت عنوان تلنگ های ده گانه که واقع در بستر رودخانه ی جومحله هستند راه های ارتباطی شان مسدود شده است و تا زمانی که آب فروکش نکند راه ارتباطی این روستا ها برقرار نخواهد شد.

فرماندار ویژه میناب در بخش دیگری از سخنان با اشاره به هماهنگی هایی ستاد مدیریت بحران و هشدارهای هواشناسی که قبل از بارندگی های سیل آسا طی اطلاعیه ایی اعلام کرده بودند، خاطر نشان کرد: بحمدالله تمام امکانات را در جهت مرتفع ساختن خسارات در این روستا ها فراهم کرده ایم.
وی با اعلام اینکه تاکنون  6 مورد منازل مسکونی آسیب دیده در میناب گزارش شده است، تشریح کرد: خسارات وارد شده به منازل بیشتر شامل ترک خوردگی و چکه سقف است، که گروه امداد رسانی هلال احمر میناب به بخش ها و روستاهای خسارت دیده اعزام شده اند.

وی در پایان با بیان اینکه ارتباط های تلفنی در این چند روستاها برقرار است، ابراز کرد: قطعی آب و برق نیز به زودی وصل خواهد شد و در شرایط بحرانی سعی بر ایجاد امنیت و رسیدگی به مشکلات سیل زدگان خواهیم کرد.

شایان ذکر است؛ محله پاکوه یکی از محلات قدیمی میناب و در مرکزیت شهر قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه