English

به مناسبت سالروز تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب صورت گرفت؛

تشریح عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم از زمان تاسیس

مدیرکل آب و فاضلاب استان قم به مناسبت سالروز تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب به تشریح عملکرد این شرکت در استان قم پرداخت.

تشریح عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم از زمان تاسیس

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی جان صادق‌پور ظهر امروز در نشست خبری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به مناسبت 11 دی سالروز تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب، با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب یکی از ارگان‌های فعال و پویا در راستای خدمت‌رسانی به مردم است، اظهار کرد: عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان‌گر این موضوع است که تشکیل سازمان آب و فاضلاب یک اقدام موثر و مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه تمام شهروندان شهری و روستایی در استان قم از نعمت آب بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: چهار تصفیه خانه فاضلاب در شهر قم با ظرفیت تصفیه فاضلاب 600 هزار نفر تاسیس شده است و به همین میزان نیز شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب تاسیس شده است.

مدیرکل آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه دو هزار و 300 کیلومتر شبکه آب در استان قم اجرا شده است، مطرح کرد: آزمایشگاه مرکزی پیشرفته در چهار شاخصه مهم احداث شده که یکی از آزمایشگاه‌های پیشرفته کشور و منطقه است.

وی با بیان اینکه در طول 28 سال گذشته اتفاقات بزرگی رقم خورده است، خاطرنشان کرد: این اقدامات هیچ‌گاه توقف را به همراه نداشته است و همواره بدنبال پیشرفت و استفاده از سیستم‌های به روزتر بوده‌ایم.

جان صادق‌پور از سیستم مشترک جمع آوری فاضلاب یاد کرد و گفت: این پروژه یک حرکت پرشتاب در راستای ارائه خدمات به مشترکین شهری و روستایی است که تاکنون توانسته‌ایم زیرساخت‌های لازم آن را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه طراحی، اجرا و نظارت بر شبکه‌های آب و فاضلاب ازجمله وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب است، تصریح کرد: تحقیقات و پژوهش و حمایت از تولیدات و تجهیزات در این صنعت نیز جزو وظایف اصلی و مهم شرکت‌های آب و فاضلاب است.

مدیرکل آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان قم در سال 71 و دو سال بعد از تشکیل آب و فاضلاب در سطح کشور تاسیس شد، یادآور شد: وجود 112 هزار و 600 انشعاب فاضلاب ، افزایش حلقه‌های چاه آب استان قم از 6 چاه به 71 چاه، 303 هزار و 145 کیلو وات تولید برق، احداث 4 تصفیه خانه فاضلاب، تاسیس 4 آزمایشگاه پیشرفته، ایجاد سامانه جی آی اس و سامانه 122 و ... ازجمله اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم در طول این سال‌ها در کنار تمام مشکلات و تحریم‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان قم نقش مهم و موثری در حمایت از تولیدات داخلی داشته است، بیان کرد: در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم شاهد 202 کیلومتر توسعه شبکه آب، 118 کیلومتر اصلاح شبکه آب، 265 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، رفع بیش از 107 هزار و 500 حادثه، واگذاری 84 هزار و 700 انشعاب و ... بوده‌ایم.

جان صادق‌پور با بیان اینکه در سال گذشته 15 پروژه مهم را با اعتباری معادل 141 میلیارد تومان اجرا و افتتاح کرده‌ایم، ابراز کرد: مهمترین این پروژه‌ها می‌توان به احداث ساختمان کلرزنی، راه‌اندازی سایت خورشیدی 100 کیلو واتی، نصب بیش از 28 فقره فاضلاب و مطالعه و طراحی اجرای فاضلاب پردیسان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب پردیسان یکی از معضلات استان بود، اظهار داشت: با همکاری‌های انجام شده امروزه تنها هفت هزار واحد در پردیسان باقی‌مانده‌اند که هنوز به شبکه فاضلاب استان متصل نشده‌اند.

مدیرکل آب و فاضلاب استان قم از بهره‌برداری از پروژه‌های تحت نظارت وزارت نیرو یاد کرد و گفت: ازجمله مهمترین پروژه‌هایی که امسال در دستورکار داریم می‌توان به پروژه خط انتقال اضطراری فاضلاب مسکن مهر با اعتبار 25 میلیارد تومان، تکمیل تصفیه خانه 50 هزارتایی، 60 کیلومتر اصلاح شبکه، توسعه شبکه فاضلاب در بخش‌های مختلف و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه چندین پروژه نیز با کمک خود مردم درحال انجام است، عنوان کرد: ظرفیتی که برای تصفیه فاضلاب قم و پردیسان در اختیار داریم تنها 50 درصد جمعیت را پوشش می‌دهد و به دنبال احداث تصفیه خانه مجزا در منطقه پردیسان هستیم.

جان صادق‌پور با اشاره به اینکه از برنامه مشترک قرائت کنتور استفاده خواهیم کرد، مطرح کرد: سامانه تست کنتور از شبکه اینترنت نیز به زودی راه اندازی می‌شود که خوشبختانه تمامی این فعالیت‌ها توسط نیروهای بومی انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه