English

محسن بختیار خبر داد؛

ارسال ۱۵۱ اثر از هرمزگان به جشنواره داستان چی چکا

دبیر انجمن داستان هرمزگان از راه یابی 124 علاقه مند به داستان نویسی و ارسال 151 اثر از شهرستان های مختلف استان به جشنواره داستان چی چکا خبر داد.

ارسال ۱۵۱ اثر از هرمزگان به جشنواره داستان چی چکا

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محسن بختیار دبیر انجمن داستان هرمزگان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آثار از شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد، بندرلنگه، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بستک به دبیرخانه جشنواره چی چکا ارسال شده است.

وی ادامه داد: جشنواره داستان کوتاه چی چکا مرداد ماه سال جاری فراخوان خود را در ۲ بخش بزرگسال ونوجوان بدون محدودیت موضوعی منتشر کرد که ۴۲ نفر در بخش بزرگسال و ۸۲ نفر در بخش نوجوان با ارسال آثار خود، در این جشنواره شرکت کردند.

بختیار اضافه کرد: این جشنواره با همت انجمن داستان هرمزگان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و آثار رسیده، هم اکنون در مرحله انتخاب مقدماتی است.

وی توضیح داد: در انتخاب مقدماتی، انطباق آثار با شرایط کلی جشنواره مانند تعداد کلمات و برخورداری از چارچوب و عناصر داستان مورد توجه قرار می گیرد.

دبیر انجمن داستان هرمزگان اضافه کرد: حضور ۱۲۴نویسنده و علاقمند به نویسندگی در نخستین تجربه یک رویداد ادبی استانی نشان دهنده ظرفیت ها و استعدادهای فرهنگی در سراسر هرمزگان است.

 

وی یکی از اهداف اصلی جشنواره چی چکا را شناسایی نویسندگان و علاقمندان به جریان داستان کوتاه در رده های مختلف سنی و بسترسازی برای قدم های بعدی مانند آموزش و معرفی نویسندگان و تسهیل چاپ آثار آنان اعلام کرد.

وی بر لزوم حمایت متولیان فرهنگی در بخش های دولتی و خصوصی از این جشنواره و دیگر رویدادهای ادبی مشابه برای تحقق اهداف آنها تاکید و اضافه کرد: با وجود تاثیرگذاری  وسیع و بدون مرز داستان نویسی در حوزه های فردی و اجتماعی، این هنر تاکنون در استان هرمزگان مورد توجه و حمایت لازم قرار نگرفته است.

 دبیر اجرایی جشنواره داستان کوتاه چی چکا نیز در این نشست خبری گزارشی از روند و تقویم اجرایی این رویداد ارائه کرد.

به گفته محسن زهتابی مقدم، داوران بخش مقدماتی جشنواره تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن داستان هرمزگان هستند.

وی از ایرج بلوچی، پگاه نجفی خواه، هومن محمدکرمی، غزاله فاضل، امیرحسین روح نیا و مجید پولادخانی به عنوان داوران بخش نخست نام برد.

زهتابی مقدم با بیان اینکه برای داوری اصلی و نهایی جشنواره چی چکا، از نویسندگان شناخته شده ملی بهره گرفته می شود خاطر نشان کرد: مجید قیصری و رضا زنگی آبادی به همراه علی رضایی نویسنده و پژوهشگر نام آشنای هرمزگان، داوران اصلی این جشنواره هستند که انتخاب نهایی افراد و آثار برتر را برعهده خواهند داشت.

زهتابی مقدم اضافه کرد: ۱۰ داستان در بخش بزرگسال و ۱۰ داستان در بخش نوجوان به عنوان داستان های برتر توسط داوران اصلی انتخاب و مورد تقدیر قرار می گیرند.

دبیر اجرایی جشنواره چی چکا ادامه داد: از بین ۲۰ داستان برتر به نفرات اول، دوم و سوم در هر بخش (بزرگسال و نوجوان) به صورت جداگانه جایزه نقدی، تندیس جشنواره و لوح سپاس اهدا خواهد شد.

وی درباره  برگزاری مراسم پایانی اظهار داشت: اختتامیه جشنواره دوم تا چهارم بهمن با برنامه های مختلف برگزار خواهد شد.

زهتابی مقدم افزود: در روزهای اول و دوم  جشنواره، کارگاه آموزشی توسط ۲نفر از داوران اصلی با حضور شرکت کنندگان در جشنواره و علاقمندان و اعضای انجمن داستان برگزار می شود و داستان خوانی تعدادی از شرکت کنندگان نیز، از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

به گفته دبیر اجرایی، سومین و آخرین روز جشنواره به مراسم اختتامیه و معرفی نویسندگان برتر و تقدیر از آنان اختصاص خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی