English

در سفر دو روزه به اردبیل؛

جلسات ویژه سرمایه گذاری با حضور معاون وزیر امور اقتصادی در استان اردبیل برگزار شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در سفر به استان اردبیل، ضمن حضور در جلسات مختلف شورای مدیران استانی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان و جلسات ویژه مرکز خدمات سرمایه گذاری ، از طرح های ویژه اقتصادی شهرستان های اردبیل و پارس آباد بازدید کرد .

جلسات ویژه سرمایه گذاری با حضور معاون وزیر امور اقتصادی در استان اردبیل  برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید علی محمد موسوی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه  شورای مدیران استانی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان گفت : استان اردبیل به جهت داشتن 375 کیلومتر  مرز مشترک با آذربایجان و از طریق آن دسترسی به کشورهای حوزه قفقاز و  بعلت قابلیت ویژه در حوزه گردشگری می تواند در  جذب گردشگران داخلی و خارجی از استان های موفق کشور باشد .  

وی  همچنین  وظیفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در تأمین درآمدهای کشور در کنار فروش نفت را مهم و اساسی دانسته و بیان کرد: با کاهش درآمدهای نفتی وظیفه این وزارت در حوزه‌های مالیاتی و گمرکی خطیرتر گردیده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی  به لزوم فرهنگ‌سازی طولانی‌مدت در حوزه گسترش فرهنگ مالیات دهی که  تحقق آن منجر به توسعه پایدار کشور و به تبع آن استان‌ها خواهد شد تاکید کرد .

 محمد موسوی برای توسعه صنعتی و گردشگری و حمایت از جایگاه استان اردبیل در کمیسیون های اقتصادی قول مساعد داد و گفت : هاشم مظفری بعنوان نماینده وزیر در استان امورات و مسائل و مشکلات مربوطه را پیگیری خواهد کرد .

اقتصاد مقاومتی در منطقه مغان به معنای واقعی آن در حال تحقق است

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در این جلسه گفت : اقتصاد مقاومتی در منطقه مغان به معنای واقعی آن در حال تحقق است و پیگیر ایجاد شهرک صنعتی ایران و جمهوری آذربایجان  ، در دیدار با مقامات آذری در روزهای آتی خواهیم بود  .

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد : روابط ما با کشور دوست و همسایه آذربایجان بسیار جدی بوده و اراده سیاسی مقامات دو کشور مبنی بر توسعه و گسترش روابط است ، بطوریکه روابط بخوبی گسترده و عمیق خواهد شد .

به گزارش خبر گزاری موج، در این جلسه مسئولان شهرستان پارس آباد ، بیله سوار و اصلاندوز بر احداث خط ریلی ایران به جمهوری آذربایجان ، رعایت حقابه مغان از ارس و ایجاد اداره کل گمرک در اصلاندوز را از معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی  خواستار شدند  و در ادامه شش سرمایه گذار بخش خصوصی مشکلات مربوط به حوزه فعالیت خود را بیان و دکتر موسوی جهت حل این مسائل قول مسائد داد .

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از ناحیه صنعتی ، شهرک گلخانه ای 1500 هکتاری ، کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد بازدید و با سرمایه گذاران خارجی تبعه روسیه و جمهوری آذربایجان( شرکت الکل طبی آذربایجان) در اردبیل مذاکره کرد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه